رسانه‌های اجتماعی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 10, 2021
21:55 جمعه، 19ام آذرماه 1400
کد خبر: 131220

ایلان ماسک می‌گوید که در فکر کناره‌گیری از شغلش است و میخواهد اینفلوئنسر شود!

elonmask.jpg
 
ثروتمندترین مرد جهان روز پنجشنبه در توییتی نوشت که "به این فکر می‌کند" که شغل خود را ترک کرده و تبدیل به یک اینفلوئنسر شود.
 
ایلان ماسک در توییت خود بدون اشاره به جزییات نوشت:‌ "به ترک شغل و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر تمام وقت فکر می‌کنم".
 
هنوز مشخص نیست که این توییت ماسک در مورد کناره‌گیری از نقش‌اش، که یکی از کاربران فعال در این شبکه‌های اجتماعی است، جدی است یا خیر.
 
وی که علاوه بر مدیریت شرکت خودروسازی تسلا، موسس و مدیر عامل شرکت موشک‌های اسپیس ایکس است، و همزمان هدایت استارت‌آپ تراشه‌های مغزی 'نیورالینک ' و شرکت زیرساختی 'بورینگ ' را بر عهده دارد.
 
ماسک در یک کنفرانس تلفنی در ژانویه سال جاری گفته بود که انتظار دارد برای "چند سال" مدیرعامل تسلا باشد.
 
ماه گذشته ایلان ماسک در توئیتر از مخاطبان خود درباره فروش ۱۰ درصد سهام این شرکت، معادل ۲۱ میلیارد دلار، نظرخواهی کرد.
 
وی که علاوه بر مدیریت شرکت خودروسازی تسلا، موسس و مدیر عامل شرکت موشک‌های اسپیس ایکس است، و همزمان هدایت استارت‌آپ تراشه‌های مغزی 'نیورالینک' و شرکت زیرساختی 'بورینگ' را بر عهده دارد
 
نزدیک به ۶۳ میلیون نفر او را در توییتر دنبال می‌کنند و مهلت این رای‌گیری را یکشنبه ۱۶آبان اعلام کرده بود. ماسک گفته است به نتیجه این نظرسنجی پایبند می‌ماند.
 
مدیرعامل تسلا که از ثروتمندترین افراد جهان است، در صورت این فروش ممکن است مشمول پرداخت "مالیات هنگفتی" شود. او مالک حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سهام تسلا است.
 
ماسک در پیام دیگری در توئیتر نوشت: "توجه داشته باشید، من از جایی حقوق یا پاداش نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم و تنها راهم برای پرداخت مالیات، فروختن سهام است."
 
پس از آن کاربران توییتر رای دادند که ایلان ماسک ده درصد سهام شرکت خودروسازی تسلا که معادل ۲۱ میلیارد دلار می‌شود را برای پرداختن مالیات بفروشد.
 
پس از پایان مهلت نظرخواهی، ارزش سهام تسلا در بازار فرانکفورت ۹ درصد افت کرد.
 
در این نظرخواهی ۳/۵ میلیون نفر شرکت کردند که ۵۸ درصد آنها به فروش سهام تسلا رای دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.