سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 11, 2021
16:26 شنبه، 20ام آذرماه 1400
کد خبر: 131259

ال‌جی نمایشگرهای تاشو را به خودروها می‌آورد

 
استفاده از نمایشگرهای تاشو در حال تبدیل شدن به یکی از ترندهای بازار است و بسیاری از تولیدکنندگان در حال کار روی گوشی‌ها و دستگاه‌های دیگری با این دسته از نمایشگرها هستند. اکنون به نظر می‌رسد ال‌جی در حال کار روی یک نمایشگر تاشو برای سیستم اطلاعات سرگرمی خودروها باشد.
 
غول فناوری کره به تازگی درخواست پتنت جدیدی را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده که سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو منحصر به فردی را با نمایشگر تاشو نشان می‌دهد.
 
نمایشگر تاشو ال‌جی برای خودروها
طبق تصاویر ارائه شده در این پتنت، پنل تاشو نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو در ابتدا از یک نمایشگر کوچک‌تر تشکیل شده است و کاربران می‌توانند آن را باز کرده تا به یک صفحه نمایش بزرگتر تبدیل شود. نکته جالبی که باید به آن توجه کرد، این است که ظاهرا پنل این دستگاه می‌تواند محتوا مورد نظر کاربران را در دو حالت «تا شده» یا «گسترده» نمایش دهد.
 
گفته می‌شود ال‌جی از فناوری نمایشگر رول شونده محبوب گوشی‌های تاشو خود که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی شده بود برای این دستگاه استفاده خواهد کرد.
 
تمام مواردی که بر اساس اسناد ارائه شده پتنت مشخص است به همین چند مورد محدود می‌شود و انتظار داریم که در آینده جزئیات بیشتری درباره نمایشگر تاشو خودرو ال‌جی منتشر شود.
 
ال‌جی در اوایل سال جاری، گوشی جدیدی با صفحه نمایش تاشو را به نمایش گذاشته بود و طبق اسناد ارائه شده از این پتنت جدید، به نظر می‌رسد نمایشگر تاشو اطلاعات سرگرمی خودرو نیز مشابه گوشی تاشو باشد. با این حال، غول فناوری کره ظاهرا اکنون روی گجت‌های تاشو برای خودروها و سایر دستگاه‌های سرگرمی تمرکز کرده است و پروژه گوشی تاشو این شرکت به نتیجه نهایی نخواهد رسید.
 
غول فناوری کره که اوایل سال جاری کسب و کار تلفن‌های هوشمند خود را به صورت رسمی تعطیل کرده بود، اوایل این ماه نیز تایید کرد که از ابتدای سال آینده خدمات خود به توسعه‌دهندگان موبایل را نیز پایان خواهد داد. با این وجود، کاربران ال‌جی دیگر نمی‌توانند روی گوشی‌های این شرکت بوت لودر را اجرا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.