تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

December 12, 2021
16:41 یکشنبه، 21ام آذرماه 1400
کد خبر: 131300

شکایت جدید از اپل؛ محل قرار گرفتن باتری اپل واچ می‌تواند باعث شکستن نمایشگر شود

 
اپل واچ یک بار دیگر مورد شکایت گروهی کاربران قرار گرفته که ادعا می‌کنند باتری آن می‌تواند باعث شکستن نمایشگر و آسیب رساندن به دست کاربران شود.
 
شکایت گروهی جدیدی که اخیرا تنظیم شده، ادعا می‌کند اپل واچ به دلیل نقص باتری خود می‌تواند منجر به آسیب نمایشگر شود که این امر برای مشتریان خطرآفرین خواهد شد. شاکیان این پرونده ادعا می‌کنند که اپل فضای کافی برای باتری خود فراهم نکرده است و در نتیجه نمایشگر آن می‌تواند جدا شود، ترک بخورد یا بکشند.
 
محل قرار گرفتن باتری اپل واچ باعث شکستن نمایشگر می‌شود
چهار مشتری که در این پرونده از اپل شکایت کرده‌اند، هیچ مشکلی با باتری‌های بادکرده ندارند بلکه آن‌ها نسبت به محل قرارگیری باتری و توانایی آن برای جدا کردن نمایشگر از ساعت ناراضی هستند. همچنین در این شکایت آمده است اپل از نقص دستگاه خود اطلاع داشته اما آن را برای مشتریان خود اعلام نکرده است. در توضیحات این شکایت آمده است:
 
با آگاهی از اینکه باتری داخل ساعت می‌تواند ناگهان متورم شود، اپل فضای کافی را در داخل ساعت به آن اختصاص داده تا بدون تاثیر بر نمایشگر منبسط شود و یا نتوانست از یک محافظ برای جلوگیری از تماس آن با نمایشگر ساعت استفاده کند.
 
بزرگ شدن باتری در این شرایط فشار قابل توجهی به صفحه اپل واچ ایجاد می‌کند و بدون دخالت کاربر باعث جدا شدن، شکستن یا ترک خوردن نمایشگر آن می‌شود. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، لبه‌های تیزی از نمایشگر دستگاه بیرون خواهد آمد که در صورت تماس بدنی ناخواسته منجر به صدماتی برای کاربران می‌شود.
 
در این شکایت چندین موقعیت مختلف نیز توضیح داده شده است که در آن‌ها نمایشگر اپل واچ ترک خورده و به کاربران آسیب رسانده است. در یکی از این موارد، نمایشگر اپل واچ سری ۳ فردی به نام «کریس اسمیت» در حالی که سوار بر یک خودرو مخصوص زمین گلف بوده، جدا شده و صدماتی به دست او وارد کرده است. در متن شکایت آن‌ها تصویری از دست زخمی شده او نیز وجود دارد.
 
سال ۲۰۱۹ نیز فردی به نام «جینا پریانو کیسر» شکایت دسته جمعی مشابهی را علیه اپل تنظیم کرد و مدعی شد که چندین مدل اپل واچ با وجود چنین نقصی باعث آسیب رساندن به نمایشگر و دست کاربران شده است.
 
البته قاضی در آن زمان اکثر ادعاها را رد کرد و تصمیم گرفت که نقص ناشی از باتری معیوب نیست. شاکی نیز در نهایت شکایت خود را پس گرفت.
 
یک سال قبل، اپل سیاستی را برای دارندگان اپل واچ سری ۲ و سری ۳ وضع کرده بود تا پس از آسیب دیدگی ناشی از باد کردن باتری، دستگاه خود را به صورت رایگان تعویض کنند. به همین منظور در صفحه پشتیبانی اپل آمده است: «اپل تشخیص داده است که در شرایط بسیار نادر، ممکن است یک ترک در امتداد لبه صفحه نمایش ایجاد شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.