امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 14, 2021
14:37 سه شنبه، 23ام آذرماه 1400
کد خبر: 131358

لازمه امنیت سایبری همگرایی میان همه بخش‌ها است

 
 نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا گفت: برای تامین امنیت مطلوب در فضای سایبری باید بین همه بخش‌ها همگرایی ایجاد و از تجهیزات آنها استفاده شود.
 
 امیر محمدزاده لاجوردی در همایش ملی امنیت سایبری در دانشگاه خلیج فارس افزود:  تکنولوژی و فناوری می‌تواند یکی از راهکارهای تامین امنیت باشد ولی به تنهایی برقرار کننده کننده امنیت نخواهد بود.
 
نماینده ویژه  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا اظهارداشت : برخی مواقع برای تامین امنیت، زیرساخت‌های بخشی از مجموعه‌ها حذف می‌شود ولی برای برقراری امنیت باید بین تمام بخش‌ها همگرایی ایجاد و از تجهیزات آنها استفاده شود تا امنیت مطلوب تامین شود.
 
وی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی یکی از بازیگران مهم حوزه امنیت هستند، اظهار کرد: اکنون بیشترین بیکاران در رشته‌های کشاورزی و مرتبط با رایانه (کامپیوتر) هستند ولی با این حال بیشترین مهاجرت در میان فارغ التحصیلان رشته‌های دانشگاهی را نیز داشن آموختگان مرتبط با رایانه دارند.
 
محمدزاده لاجوردی اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه آپاها (مرکزهای آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) تربیت نیروهای انسانی است و باید در حوزه ارائه خدمات نیز این مرکزها ورود کنند ولی تربیت نیروها باید در اولویت آنها باشد.
 
وی افزود: افراد تربیب شده در آپاها سرمایه‌های کشور هستند و باید با یک برنامه‌ریزی درست از آنان حمایت شود.
 
محمدزاده لاجوردی ادامه داد: در حمایت و تسهیلات بنیاد نخبگان، بیتشر نخبگان حوزه امنیت مورد توجه قرار نمی‌گیرد که باید با همکاری با حاکمیت زمینه حمایت از آنان فراهم شود.
 
وی افزود: برای اینکه نیاز امنیت تامین و صنعت پایدار شود باید ساختار نیروی انسانی استفاده از نیروهای خلاق و باهوش باشد.
 
محمدزاده لاجوردی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها تجهیزات شاید کمترین نقش در حوزه امنیت دارند زیرا با وجود اینکه این تجهیزات امنیت را تامین می‌کند ولی بسیاری دستگاه ها هستند که بدرستی تجهیزات خود را بروزرسانی نکرده و استفاده مطلوبی از آنها ندارند.
 
وی عنوان کرد: نظام ارزیابی روی تجهیزات و محصولات حوزه امنیت باید بکارگیری شود زیرا در سطح ملی و بین المللی نیز این مهم وجود دارد.
 
محمدزاده لاجوردی گفت: اگر تامین کننده امنیت محصول، فرهنگ و منابع انسانی باشد لازمه اینکه امنیت توسط این سه عنصر تامین شود وجود فرهنگ است.
 
وی افزود: روی نیروی انسانی غیرمتخصص نیز باید تمرکز کرد زیرا خیلی از اتفاقات حوزه امنیت سایبری ناشی از ناآگاهی‌های برخی از کارکنان سازمانی است.
 
محمدزاده لاجوردی ادامه داد: در چرخه ایجاد امنیت فرهنگ بسیار مهم است و فرهنگ  نیز هنر است و تنها شامل علم نمی‌‎شود.
 
همایش ملی امنیت سایبری با محوریت "امنیت زیر ساخت‌های حیاتی" روز سه شنبه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گشایش یافت.
 
به گزارش ایرنا، در این همایش ۲ روزه رئیسان سازمان‌ پدافند غیرعامل و قرارگاه سایبری کشور، نمایندگان ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا، وزارت دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح و نظام بانکی و پرداخت کشور و و رئیس دانشگاه خلیج فارس سخنرانی می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.