اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 14, 2021
16:47 سه شنبه، 23ام آذرماه 1400
کد خبر: 131371

ظرفیت پشتیبان برای قطعی کابل دریایی اینترنت تامین شد

 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به قطعی اخیر کابل دریایی بین الملل که باعث افت کیفیت اینترنت در کشور شده است، گفت: بخش عمده ای از این قطعی، با جایگزینی ظرفیت های پشتیبان تامین شد.
 
 از اواسط آذرماه به دنبال قطعی بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، شبکه اینترنت کشور دچار اختلالات مقطعی در برخی ساعات شده است.
 
۱۶ آذرماه جاری شرکت ارتباطات زیرساخت با تأیید بروز این مشکل اعلام کرد: ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده است که با توجه به قطعی به وجود آمده در این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری جهت تأمین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته و با تلاش‌های صورت گرفته به زودی ظرفیت‌های جدید جهت تأمین این بخش از ترافیک آماده بهره برداری خواهد بود.
 
هم اکنون صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در یک برنامه تلویزیونی از رفع بخش عمده ای از این مشکل خبر داده است.
 
به گفته وی، قطعی اخیر در اینترنت بین الملل، باعث بروز اختلال در دسترسی کاربران در ساعات پیک ترافیک اینترنت شده است. از آنجایی که رفع این مشکل زمان است، شرکت ارتباطات زیرساخت از ظرفیت‌های جایگزین برای حل مقطعی مشکل استفاده کرده است.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون ارتباطات اینترنت زیرساخت از چند کابل دریایی و کابل زمینی در اطراف کشور تأمین می‌شود، افزود: به دنبال قطعی کابل دریایی قطر و امارات که هنوز هم وصل نشده است، طی دو سه روز اخیر شرکت ارتباطات با ظرفیت‌های جایگزین، بخش عمده ای از این ظرفیت را تأمین کرده است و این مساله تا حدود زیادی حل شده است.
 
عباسی شاهکوه گفت: طبق اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، تقریباً بخش عمده ای از این مشکل با جایگزینی ظرفیت‌های پشتیبان تأمین شده است. گرچه هنوز کابل دریایی تعمیر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.