رگولاتوری

December 14, 2021
20:16 سه شنبه، 23ام آذرماه 1400
کد خبر: 131382

FCC به دنبال بهبود پیام‌های سیستم هشدار اضطراری بصری است

ICTna.ir – کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) دقایقی پیش، اقدامی را برای بهبود وضوح و دسترسی به پیام‌های سیستم هشدار اضطراری بصری برای عموم، به‌ویژه برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند، پیشنهاد کرد و بررسی اقدامات گسترده‌تری را برای تقویت آن آغاز کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در جلسه امروز، ابتدا، در قالب یک مصوبه، کمیسیون تغییرات قوانین را برای بهبود وضوح و تشریح پیام بصری که در طول آزمایش‌های سیستم هشدار اضطراری ملی در تلویزیون ظاهر می‌شود را به منظور اطلاع‌رسانی بهتر مردمی که قادر به دسترسی نیستند پیشنهاد کرد.
 
پس از آن، کمیسیون پیشنهاد کرد که از پخش‌کننده‌ها، سیستم‌های کابلی و سایر شرکت‌کنندگان در سیستم هشدار اضطراری ملی آمریکا، بخواهد هنگام ارسال هشدارها، نسخه مبتنی بر اینترنت هشدارها را به جای نسخه قدیمی، بررسی و استفاده کنند. براین اساس، سیستم هشدار اضطراری از هر دو سیستم پخش قدیمی و پروتکل هشدار مشترک مبتنی بر اینترنت تشکیل شده است که دومی قابلیت های پیام رسانی بصری برتری را ارائه می دهد.
 
از سوی دیگر، در قالب یک مصوبه، تصویب شد کمیسیون به دنبال نظری در مورد اینکه آیا معماری سیستم هشدار اضطراری قدیمی را می توان اصلاح، تقویت یا طراحی مجدد کرد تا مبتکران هشدار دولتی را قادر سازد اطلاعات بصری بیشتری را به عنوان بخشی از آن انتقال دهند.
 
کمیسیون همچنین به دنبال اظهار نظر در مورد راه هایی برای بهبود معماری سیستم هشدار اضطراری قدیمی است تا عملکردهای بهتر و بیشتری را در کل سیستم ایجاد کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.