اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 15, 2021
11:42 چهارشنبه، 24ام آذرماه 1400
کد خبر: 131391

تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام از مرز ۲ میلیارد گذشت

 
با وجودی که شرکت متا (فیسبوک سابق) در شرایط فعلی علاقه‌ای به انتشار آمار تعداد کاربران فعال خود ندارد، اما به گفته منابع آگاه،‌ تعداد کاربران اینستاگرام به ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است.
 
آخرین باری که اینستاگرام به صورت عمومی آمار تعداد کاربران خود را منتشر کرد، سال ۲۰۱۸ بود. در آن مقطع زمانی این پلتفرم یک میلیارد کاربر فعال داشت و در عرض سه سال این تعداد دو برابر شده است. در شرایط فعلی اینستاگرام به دلیل اتهاماتی که با آن روبرو است و باعث آسیب به کودکان و نوجوانان می‌شود، در موقعیتی قرار ندارد تا تعداد کاربران فعال پلتفرم خود را منتشر کند.
 
اما به گفته کارمندان این شرکت که تمایلی نداشتند نامشان فاش شود، تعداد کاربران این پلتفرم از مرز ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرده. این منبع آگاه می‌گوید شرکت متا به دلیل شرایط فعلی که در آن قرار دارد، احتمالا چنین آماری را منتشر نمی‌کند. کارمندان این شرکت در گفتگو با CNBC اعلام کردند که در طی مکالمات داخلی به این آمار پی برده‌اند و اینستاگرام حدود یک هفته قبل از تصمیم فیس‌بوک برای تغییر نام خود به متا از چنین آماری عبور کرده است.
 
 
اینستاگرام و اتهامات وارده به آن
چند وقت پیش یکی از مدیران سابق فیسبوک به نام «فرانسین هاوگن»، تعدادی از گزارش‌های داخلی متا را منتشر کرد. پس از آن اعضای سنا به بررسی محصولاتی مانند اینستاگرام پرداختند که چگونه رفتارهای خودآزاری را در میان جوانان و زنان افزایش می‌دهد. پس از آن کمیته حمایت از مصرف‌کنندگان سنا جلسه‌‌ای را با رئیس ایمنی جهانی متا، «آنتیگون دیویس» برگزار کرد. دیویس در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده، با این موضوع که اینستاگرام مضر است، مخالفت کرد.
 
اینستاگرام در حال حاضر در موقعیتی نیست که بتواند به تعداد کاربران فعال خود ببالد. مدیر اینستاگرام، «آدام موسری» برای اولین بار به کنگره می‌رود و برای ادای شهادت در مقابل اعضای کنگره حاضر می‌شود. این اقدام در پی ماه‌ها بررسی قانونگذاران سنا در مورد اثرات متا (فیس‌بوک سابق) روی سلامت روان کاربران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.