امنیت

اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 15, 2021
15:30 چهارشنبه، 24ام آذرماه 1400
کد خبر: 131406

درخواست نمایندگان کنگره برای تحریم شرکت جاسوس افزار اسرائیلی

 
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزارت خزانه داری و وزارت خارجه این کشور خواستند شرکت جاسوس افزار اسرائیلی NSO Group و سه شرکت تجهیزات مراقبتی خارجی دیگر را تحریم کنند.
 
 در نامه ای که اواخر روز سه شنبه از سوی این نمایندگان ارسال و توسط رویترز مشاهده شد، خواسته شد مدیران ارشد شرکتهای NSO Group، شرکت امنیت سایبری اماراتی دارک متر (DarkMatter) و شرکتهای مراقبت آنلاین اروپایی نکسا تکنولوژیز و تروویکور (Trovicor) تحریم شوند.
 
این نمایندگان خواستار اعمال تحریمهای ماگنیتسکی شدند که افراد مذکور را به اتهام کمک به نقض حقوق بشر تحریم و حسابهای بانکی آنها را مسدود کرده و سفر آنها به آمریکا را ممنوع می کند.
 
در نامه این نمایندگان آمده است: صنعت جاسوس افزار به سرمایه گذاری و بانکهای آمریکایی متکی است. دولت آمریکا برای مجازات جدی و ارسال پیام شفاف به صنعت فناوری مراقبتی، باید تحریمهای مالی را بکار بگیرد.
 
وزارت بازرگانی آمریکا در نوامبر NSO Group را در فهرست سیاه خود قرار داد و فروش نرم افزار یا خدمات به این سازنده جاسوس افزار اسرائیلی را بدون دریافت مجوز ویژه قدغن کرد.
 
بر اساس گزارش وب سایت CNA، شرکت اپل هم ماه گذشته از این شرکت شکایت و اعلام کرد NSO Group با هک نرم افزار نصب شده در آیفون، مقررات آمریکا را نقض کرده است. همچنین NSO Group با اقدام حقوقی یا انتقاد از سوی شرکتهای مایکروسافت، متا پلتفرمز(فیس بوک)، آلفابت و سیسکو سیستمز روبروست. شرکت NSO Group در دور زدن امنیت محصولات ساخت این شرکتها و فروش آن در قالب ابزارهای هک به دولتهای خارجی فعالیت داشته است.
 
رژیم صهیونیستی از ژوئیه پس از این که سازمانهای خبری بین المللی اعلام کردند نرم افزار پگاسوس شرکت NSO Group برای هک تلفن روزنامه نگاران، مقامات دولتی و کنشگران حقوق بشر در کشورهای متعدد مورد استفاده قرار گرفته است، برای کنترل صادرات جاسوس افزار تحت فشار قرار گرفته است. روزنامه مالی صهیونیستی "کالکالیست" سه هفته پیش به نقل از منابع آگاه گزارش کرد مکزیک، مراکش، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در میان کشورهایی هستند که اکنون اجازه ندارند فناوری سایبری از رژیم صهیونیستی وارد کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.