اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 16, 2021
10:45 پنجشنبه، 25ام آذرماه 1400
کد خبر: 131420

برگزاری نشست هم اندیشی رگولاتوری با اپراتورهای SERVCO

 
شرکتهای خدمات ارتباطی ثابت (SERVCO) بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی از بستر اپراتور های میزبان شامل شرکت های FCP، FWA و شرکت مخابرات ایران استفاده کنند تا خدمات خود را آسان‌تر از گذشته به مشترکان خود برسانند، اما این موضوع محقق نشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ اعضای انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای SERVCO در نشست با رئیس رگولاتوری با اشاره به مطلب فوق، عدم تدوین دقیق نحوه اجرا و تعرفه خدمات عمده‌فروشی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت بالا و شرایط پرداخت سخت در خدمات نوین (LTE)، عدم اختصاص شبکه ها و سرویس های ایجاد شده از سوی اپراتورهای میزبان، ایجاد محدودیت برای شرکت‌های SERVCO در حق داشتن Core ، Accounting و …، عدم الزام شرکت مخابرات ایران به عقد قرارداد با شرکت‌های SERVCO را از دلایلی عنوان کردند که اپراتورهای SERVCO نتوانستند بر اساس مصوبه کمیسیون در بازار ICT به شکل مطلوب فعالیت کنند.
در این نشست، آزاد سازی تعرفه های فروش شرکتهای SERVCO به دلیل نداشتن انحصار و سهم بازار عمده، اصلاح مصوبات مغایر با اصول رقابتی و اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تدوین دقیق و منطقی الزامات امنیتی در خدمات عمده فروشی، تعیین تکلیف قراردادهای عمده فروشی و نحوه واگذاری امکانات در هنگام صدور پروانه‌ها و اختصاص منابع ملی و… از مواردی بود که اعضای انجمن کارفرمایی شرکت‌های خدمات ارتباطی در قالب راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلاتشان عنوان کردند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری در کشور به عنوان اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط حاضر گفت : عدم توسعه ارتباطات ثابت در سال‌های اخیر به دلیل عدم افزایش تعرفه و فراهم نبودن امکان سرمایه‌گذاری، تاثیر منفی در ارائه خدمات در بخش ارتباطات سیار نیز داشته است.
صادق عباسی شاهکوه افزود: در حال حاضر مصرف کاربران بر بستر تلفن همراه، دو برابر حوزه ارتباطات ثابت در کشور است در حالی که این روند در سایر کشورها معکوس است و نیازهای روز افزون کاربران بر بستر ارتباطات ثابت رفع می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه موانع و مشکلات طرح شده از سوی اپراتورهای ثابت از دغدغه های رگولاتوری نیز هست، تصریح کرد: موضوع اصلاح تعرفه مهم است و در حال حاضر به دلیل پایین بودن تعرفه در بخش موبایل، هم امکان سرمایه گذاری در سالهای اخیر وجود نداشته و هم فرهنگ مصرف عمومی به سمت استفاده بیشتر از موبایل سوق پیدا کرده است.
عباسی شاهکوه با تاکید بر استفاده از پتانسیل فکری و مشورتی بخش خصوصی افزود: با توجه به سرعت تغییرات تکنولوژی و افزایش روزافزون کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره، مقررات این حوزه بایستی متناسب باشرایط زمانی بازنگری شود که ما اعتقاد داریم این فرایند باید بر اساس بازخوردهای دریافتی از فعالان بخش ICT و در مشارکت و همفکری با بخش خصوصی انجام شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.