5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 17, 2021
13:02 جمعه، 26ام آذرماه 1400
کد خبر: 131444

آفکام می‌گوید حدود نیمی از جمعیت انگلستان تحت پوشش 5G هستند!

London-770x285.jpg
 
ICTna.ir – رگولاتور بریتانیا (آفکام) می‌گوید تعدادBTSهای نصب شده 5G در این کشور در سال 2021 دو برابر شده است و اکنون پوشش این فناوری در فضای باز "از 42 تا 57 درصد" جمعیت (در واقع املاک) این کشور را در بر میگیرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تنها یکی از مواردی است که در گزارش اخیر آفکام منعکس شده است. نمای کلی این گزارش حاکی از آن است که تقریباً نیمی از بریتانیا در حال حاضر توسط حداقل یک ارائه دهنده (اپراتور) فایوجی تحت پوشش قرار گرفته اند.
 
در بریتانیا، تعداد ایستگاه‌های پایه موبایلی (BTS) که خدمات 5G ارائه می‌کنند در سال گذشته بیش از دو برابر شده و به بیش از 6500 سایت در سراسر این کشور رسیده است. از این تعداد 87 درصد سایتها در انگلیس، 8 درصد در اسکاتلند، 3 درصد در ولز و 2 درصد در ایرلند شمالی هستند.
 
آفکام ادامه داد: اپراتورهای تری، او تو، ای و وودافون برای اولین بار در سال 2019 شروع به عرضه 5G کردند و به گسترش شبکه های خود در سراسر بریتانیا ادامه دادند. تخمین زده می شود که 5G حداقل از یک اپراتور در فضای باز از 42 تا 57 درصد در بریتانیا در دسترس قرار گرفته است.
 
این را با بیانیه هفته گذشته همتای آلمانی Ofcom مقایسه کنید : "داده های Bundesnetzagentur نشان می دهد که تا پایان اکتبر 2021، بیش از 53 درصد از آلمان پیش از این، با آخرین استاندارد ارتباطات سیار، 5G، از حداقل یک ارائه دهنده پوشش داده شده است."
 
نکته اصلی در ابتدای بیانیه مطبوعاتی آفکام این است که می‌گوید: «حدود نیمی از املاک در بریتانیا اکنون در منطقه‌ای با پوشش 5G در فضای باز قرار دارند». به نظر می رسد این عبارت به این واقعیت کمک می کند که، حتی اگر خانه شما در نزدیکی یک ایستگاه پایه 5G باشد، باز هم ممکن است از دیوارهای شما عبور نکند.
 
توصیف تقریباً تعداد خانه‌هایی که تحت پوشش شبکه‌های 5G قرار دارند، به نظر می‌رسد در این مورد، نشان‌دهنده پوشش جمعیتی باشد – که یک آمار کاملاً منطقی برای برقراری ارتباط است. با این حال، لازم است یادآوری شود که 5G قرار است یک فناوری تلفن همراه باشد.
 
لیندسی فوسل، مدیر گروه شبکه و ارتباطات آفکام، گفت: «بسیاری از خانواده‌ها اکنون چندین دستگاه را برای کار، یادگیری و سرگرمی به طور همزمان در حال حرکت دارند – و تعطیلات جشن کریسمس می‌تواند شاهد نبرد جدیدی برای پهنای باند باشد. فیبرنوری به برآورده شدن این نیازها کمک می‌کند و میلیون‌ها نفر دیگر از سرعت‌های سریع‌تر و اتصالات مطمئن‌تر بهره می‌برند. اما برخی از خانه‌ها در مناطق صعب العبور هنوز برای به دست آوردن پهنای باند مناسب تلاش می‌کنند، بنابراین کار بیشتری برای انجام دادن وجود دارد تا مطمئن شویم این جوامع ارتباطات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.»
 
نادین دوریس، وزیر دیجیتال بریتانیا، گفت: «گزارش آفکام نشان می‌دهد که ما در تعهد خود برای ارائه یک انقلاب زیرساخت‌های دیجیتال پیشرفت بزرگی داشته‌ایم».
 
 
Ofcom-connected-nations-full-fibre-report.jpg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.