تلفن همراه

گوشی

December 18, 2021
11:23 شنبه، 27ام آذرماه 1400
کد خبر: 131462

جدیدترین سنسور دوربین سونی برای گوشی‌های هوشمند دو برابر نور بیشتری جذب می‌کند

 
سونی از سنسور دوربین جدیدی برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده که برای دو برابر کردن جذب نور، از فناوری «پیکسل‌های ترانزیستوری دو لایه» استفاده می‌کند. جدیدترین سنسور دوربین سونی باعث افزایش دامنه دینامیکی و کاهش نویز می‌شود.
 
سنسورهای تصویر معمولی دارای فوتودیودهای حساس به نور و ترانزیستورهای پیکسلی هستند که سیگنال را در لایه یکسانی کنترل و تقویت می‌کنند. به گفته سونی، در این طراحی جدید، دیودهای نوری در بالا و ترانزیستورهای پیکسلی در پایین قرار گرفته‌اند که این امر سطوح سیگنال اشباع شده را تقریبا دو برابر می‌کند. سونی همچنین در وبلاگ خود تصویری منتشر کرده تا نحوه طراحی سنسور جدید خود را نسبت به واحدهای معمولی توضیح داده باشد.
 
طراحی جدیدترین سنسور دوربین سونی
به گفته سونی، افزایش سطح سیگنال اشباع شده سنسور، دامنه دینامیکی وسیع‌تری را به کاربران ارائه می‌کند. غول فناوری ژاپنی اضافه می‌کند که انتقال ترانزیستورهای پیکسلی به یک بستر جداگانه، فضا را برای افزایش اندازه ترانزیستورهای به اصطلاح تقویت‌کننده آزاد می‌کند. هرچقدر این ترانزیستورها بزرگ‌تر باشند، در تصاویر نویز کمتری مشاهده می‌شود که این امر برای عکاسی در محیط‌های تاریک می‌تواند مفید باشد.
 
 
سونی همچنین اضافه می‌کند که این فناوری به پیکسل‌های حسگر اجازه می‌دهد تا عملکرد فعلی خود را حتی در پیکسل‌هایی با اندازه کوچک‌تر حفظ یا بهبود کند.
 
به عبارت دیگر، ظاهرا سونی اعتقاد دارد که این فناوری می‌تواند برای موبایل‌هایی که از سنسور دوربین با وضوح بالاتر و پیکسل‌های کوچک‌تر بهره می‌برند، مهم باشد. بنابراین اگر این شرکت قصد داشته باشد با دنبال کردن راه سامسونگ، دوربین‌های ۱۰۸ یا ۲۰۰ مگاپیکسلی ارائه کند، این فناوری می‌تواند عامل مهمی باشد.
 
هرچند سونی تایید کرده که این فناوری به طور خاص برای گوشی‌ها در نظر گرفته شده، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد استفاده از اولین سنسورهای آن در موبایل‌ها خواهیم بود.
 
سونی در کنار شرکت‌هایی مانند سامسونگ و Omnivision یکی از تولیدکنندگان پیشرو سنسورهای دوربین در جهان محسوب می‌شود که به طور کلی در زمینه عکاسی با موبایل پیشرو است و به تازگی از نوآوری‌های امیدوارکننده‌ای در این حوزه خبر داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.