سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 18, 2021
11:28 شنبه، 27ام آذرماه 1400
کد خبر: 131464

انویدیا سه کارت گرافیک گیمینگ اقتصادی جدید برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

 
انویدیا از سه کارت گرافیک جدید برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرده که جی‌فورس RTX 2050، جی‌فورس MX570 و جی‌فورس MX550 نام دارند. این کارت های گرافیک انویدیا لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی را هدف قرار می‌دهند و سال آینده میلادی از راه می‌رسند.
 
کارت های گرافیک جدید انویدیا با دو معماری مختلف توسعه پیدا کرده‌اند. کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2050 مبتنی بر معماری قدیمی Turing است، در حالی که دو کارت گرافیک MX570 و MX550 با معماری Ampere توسعه یافته‌اند.
 
مشخصات کارت های گرافیک جدید انویدیا
اگرچه RTX 2050 از معماری قدیمی بهره می‌برد، اما یک محصول جدید برای رقابت با نسخه مخصوص لپ‌تاپ RTX 2060 به حساب می‌آید. این کارت گرافیک مبتنی بر پردازشگر گرافیکی TU106 است و از ۲۰۴۸ هسته کودا بهره می‌برد، بنابراین هسته‌های بالاتری نسبت به RTX 2060 با ۱۹۲۰ هسته کودا دارد. توان طراحی حرارتی کارت گرافیک جدید انویدیا به ۴۵ وات می‌رسد.
 
کارت گرافیک RTX 2050 از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 با سرعت ۱۴ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد و دارای رابط باس ۶۴ بیتی است. همین موضوع باعث پهنای باند پایین ۱۱۲ گیگابایت بر ثانیه شده که بسیار کمتر از پهنای باند ۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه نسخه مخصوص لپ‌تاپ RTX 2060 است. حداکثر فرکانس این کارت گرافیک برابر ۱۴۷۷ مگاهرتز است.
 
انویدیا اطلاعاتی درباره کارت های گرافیک جی‌فورس MX570 و MX550 منتشر نکرده، با این حال به علت توسعه بر پایه معماری Ampere، انتظار می‌رود عملکردی مشابه نسخه‌های پایه کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 داشته باشند.
 
به گفته انویدیا، این سه کارت گرافیک جدید از فناوری DLSS و همچنین رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، با پشتیبانی از انویدیا Optimus، تعادل مناسبی میان شارژدهی باتری و عملکرد گیمینگ ارائه خواهند کرد.
 
جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا در بهار ۲۰۲۲ با لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی روانه بازار خواهند شد. انتظار می‌رود سال آینده میلادی با نسل جدید کارت‌های گرافیک این کمپانی تحت سری RTX 40 هم روبه‌رو شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.