اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 20, 2021
16:29 دوشنبه، 29ام آذرماه 1400
کد خبر: 131558

آدام موسری: اینستاگرام فعالانه دنیای NFTها را بررسی می‌کند

 
«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام می‌گوید این پلتفرم فعالانه در حال بررسی حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و روش‌هایی است که بتوان آن‌ها را به شکلی راحت در اختیار کاربران قرار داد. دنیای NFT توجه بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری را به خود جلب کرده و باید ببینیم اینستاگرام چه ایده‌هایی در سر دارد.
 
موسری در جلسه پرسش و پاسخی که به‌تازگی برگزار شده، به سوالی درباره ایده برچسب‌گذاری پست‌هایی که مربوط به عرضه NFT هستند، پاسخ داد. او گفت: «هنوز چیزی برای اطلاع‌رسانی وجود ندارد ولی ما حتما به شکل فعالانه در حال بررسی NFTها و روش‌هایی هستیم که می‌توانیم آن‌ها را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهیم.»
 
مدیرعامل اینستاگرام تاکید کرد که آن‌ها به دنبال کمک به محتواسازان هستند و این شبکه اجتماعی می‌تواند نقش جذابی در این حوزه ایفا کند. پیش‌تر شایعه شده بود که متا (فیسبوک سابق) در تلاش برای ورود به دنیای توکن‌های غیرقابل معاوضه است. اکنون می‌توان تصور کرد که نوعی همکاری میان این دو شرکت انجام بگیرد تا بخشی از ایده‌های جاه‌طلبانه متا را در اینستاگرام هم ببینیم.
 
اینستاگرام ماه‌هاست روی NFTها کار می‌کند
 
 
توسعه‌دهنده معروف، «الساندرو پالوزی» قبلا در اواخر ماه ژوئن به احتمال حضور NFTها در پلتفرم اینستاگرام اشاره کرده بود. او با انتشار اسکرین‌شات ویژگی Collectibles مدعی شد که این شبکه اجتماعی به‌صورت جدی در حال کار روی یکپارچه‌سازی توکن‌های غیرقابل معاوضه با این پلتفرم است.
 
پالوزی در ماه اکتبر مدعی شد که اینستاگرام هنوز مشغول کار روی Collectibles است و می‌خواهد امکان ارتباط با کیف پول‌های دیجیتال را فراهم کند. او در اوایل دسامبر گفت کیف پول‌هایی مثل کوین‌بیس، تراست‌والت و Novi تحت پشتیبانی این سرویس قرار می‌گیرند.
 
موسری همچنین به چند قابلیت جدید از جمله ویژگی افزودن تصاویر و ویدیوها به پروفایل کاربران اشاره کرد. این ویژگی هم می‌تواند مربوط به Collectibles باشد، چون ممکن است قابلیت نمایش NFT در صفحه پروفایل کاربران را فراهم سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.