اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 21, 2021
11:29 سه شنبه، 30ام آذرماه 1400
کد خبر: 131571

پوشش ارتباطی تلفن همراه در بیش از ۲ هزار روستای کرمانشاه برقرار است

 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد که هزار و ۷۱۴ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است، گفت: اکنون هزار و ۱۶۰ روستا دارای پوشش ایرانسل و ۹۰۰ روستا دارای پوشش همراه اول است.
 
«شهریار بهنیا» با بیان اینکه پروژه توسعه فیبرنوری مربوط به روستاها است اما در استان کرمانشاه تمام مسیرها به‌صورت رینگ برقرار است، افزود: شبکه فیبرنوری استان یک شبکه آماده برای برقراری ارتباطات در روستاها و شهرها است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه گفت: در کرمانشاه ۲ فاز توسعه فیبرنوری داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و از ۲۵۰ کیلومتر این پروژه ۲۰۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.
 
به گفته بهنیا ۱۸۴ روستای استان دارای پوشش ارتباطی های‌وب و ۱۳۴ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت بهره‌مند است.
 
توسعه شبکه ارتباطی تلفن همراه در ۱۲ روستای استان کرمانشاه
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها گفت: با راه اندازی سایت‌های‌ مخابراتی، ضمن افزایش پوشش آنتن دهی شبکه تلفن همراه در ۱۲ روستا در آذرماه امسال، ساکنان این مناطق به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
 
بهنیا بیان کرد: طرح توسعه شبکه همراه اول و ایرانسل با ارتقاء و راه اندازی ۱۲ سایت‌ توسط کارشناسان حوزه ارتباطات سیار اجرا شد.
 
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی، گفت: با ارتقاء و راه اندازی سایت‌های مخابراتی تلفن همراه در روستاهای استان، ساکنان و مشترکان این مناطق از افزایش پوشش آنتن دهی شبکه تلفن همراه بهره‌مند شدند.
 
وی تصریح کرد: با نصب سایت‌های جدید مخابراتی در روستاهای سرتنگ، ویله و ده‌جامی توسط اپراتور ایرانسل با هدف توسعه و پایداری  شبکه و بهره‌مندی روستاییان از خدمات نوین شبکه ارتباطی با تکنولوژی‌ ۳G  و ۴G توسط کارشناسان حوزه ارتباطات سیار، از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت  ایجاد تمهیدات ارتباطی برای روستاییان است.
 
بهنیا افزود: با ارتقاء تجهیزات فنی روی  سایت‌های روستایی در روستاهای قمشه، خیرومندان، خلج رود، سراب برده زنجیرسفلی، سراب برده زنجیرعلیا، زیران، بیوندعلیا، بیوند سفلی و کمیجه توسط اپراتور همراه اول کیفیت شبکه ارتباطی در این مناطق مطلوب و تبادل اطلاعات دیتا شبکه همراه مشترکان افزایش پیدا کرد.
 
اتصال ۲۰۰ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان کرمانشاه نیز گفت: ۱۰۳ مدرسه روستایی دیگر در آبان‌ و آذرماه سال جاری با دریافت مودم و پهنای باند رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
 
بهنیا افزود: با ارتقاء سطح سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.
 
وی اظهار داشت: تمام مدارس شهری و ۲ هزار و ۱۲۶ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.
 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.
 
در این استان اکنون حدود ۳۵۲ هزار دانش آموز، نوآموز و بزرگسال و سوادآموز مشغول تحصیل هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.