سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 25, 2021
14:11 شنبه، 4ام دیماه 1400
کد خبر: 131695

نسخه جدید نرم‌افزار هلو Apex رونمایی شد

 
نسخه جدید نرم‌افزار حسابداری هلو با عنوان Holoo Apex رونمایی شد. مدیران شرکت نرم‌افزای هلو در برنامه رونمایی از نسخه جدید این نرم‌افزار، از برنامه‌های آینده شرکت و حوزه‌های جدید کاری خود نیز رونمایی کردند. فروشگاه هلواستور یکی از این فضاهای جدید است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با در اختیار داشتن APIهای هلو، محصولات خود را توسعه داده و در این فروشگاه اینترنتی عرضه کنند. این نرم‌افزا‌رها و افزونه‌ها قابلیت ادغام شدن با نرم‌افزار هلو را هم دارند. به گفته مدیران هلو، بستر سندباکس این شرکت به منظور توسعه محصولات جدید بر اساس نرم‌افزار هلو برای کسب‌وکار‌ها و استارت‌آپ‌ها فراهم است.
 
 شرکت نرم‌افزاری هلو به مناسبت رونمایی از نسخه جدید نرم‌افزار خود (Holoo Apex) در یک نشست خبری به توضیح برنامه‌های آینده این شرکت پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
نسخه قبلی نرم‌افزار هلو با ورژن کد ۸ و ورژن نیم Holoo Smart وارد بازار شد. نسخه جدید نرم‌افزار هلو با نام Holoo Apex در بحث هوشمند‌سازی پیشرفت‌های زیادی داشته و از بعد تکمیل نیاز‌های صنفی، نیاز‌های حوزه آنلاین و رابط کاربری و تجربه کاربری بهبود‌ پیدا کرده است.
 
یکی از پیشرفت‌های نسخه جدید هلو، بهبود کارایی و رابط کاربری آن است و دیگری، بهبود زیرساخت برای ارتباط با بستر‌های آنلاین و کمک به تیم‌های استارت‌آپی به منظور توسعه محصولات جانبی در کنار محصول اصلی هلو است.
 
حمیدرضا صدیقیان، عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری هلو، در این نشست خبری به ارائه توضیحات اولیه از تاریخچه این شرکت و محصول اصلی آن پرداخت. به گفته او بیش از دو دهه از فعالیت شرکت مهندسی نرم‌افزاری هلو می‌گذرد. از سال ۷۷ که فعالیت این شرکت شروع شد تا امروز، محصولات این شرکت بر اساس نیاز روز بازار تغییر کرده، بهینه شده و برای هر صنف، جداگانه راهی بازار شده است. بازار هدف شرکت هلو کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط است و فعلاً قصد ندارد به حوزه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ورود کند. این شرکت در دو گروه شرکت‌ها و اصناف، محصول وارد بازار کرده است.
 
به گفته صدیقیان، محصولات نرم‌افزاری هلو به‌ صورت خاص برای ۲۰۰ گروه صنفی جداگانه، شخصی‌سازی شده؛ همچنین در حوزه شرکتی هم برای شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و پیمانکاری، محصول کاستومایز شده است.
 
آن‌طور که صدیقیان توضیح داد، نرم‌افزار هلو بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نمایندگی و عامل فروش در سراسر کشور دارد و کر اصلی نرم‌افزار هلو دائماً در حال به‌روز شدن است و حتی با کدینگ سازمان امور مالیاتی هم منطبق می‌شود.
 
API هلو در اختیار توسعه‌دهندگان
مدیرعامل این شرکت مدعی‌ است هلو تنها نرم‌افزار مالی تحت ویندوز آفلاین است که ساختار API دارد و می‌توان افزونه‌های مختلفی را به نرم‌افزار متصل کرد. این قابلیت را برنامه‌نویسان نرم‌افزار هلو طراحی کرده‌اند و به‌ صورت Sandbox در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار گرفته است.
 
صدیقیقان درباره خدمات پس از فروش نرم‌افزار هلو توضیح داد: همکاران بخش ارتباط با مشتری به‌ صورت ۷ در ۲۴ فعالیت می‌کنند. اگر مشکل مشتری با تماس تلفنی برطرف نشد و نیاز بود که به‌ صورت حضوری مشکل مشتری بررسی شود، به نمایندگی‌های سراسر کشور ارجاع داده می‌شوند.
 
او ادامه داد: نرم‌افزار هلو به‌ صورت کلی حدود ۷۰۰ هزار مشتری دارد. این تعداد مشتری در صنف‌های مختلف در سرتاسر کشور پراکنده هستند. مرکز تماس نرم‌افزار هلو روزانه بین سه تا چهار هزار تماس را پاسخ می‌دهد.
 
این در حالی است که مدیرعامل این شرکت تعداد نیروی بخش کال‌سنتر را ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر عنوان کرد. پس به‌ طور میانگین هر نیروی تماس در روز بین ۳۰ تا ۴۰ تماس را پاسخ می‌دهد.
 
صدیقیان در پاسخ به سوال پیوست مبنی بر اینکه چرا کاربران هلو در فضای مجازی از پاسخگویی بخش پشتیبانی نارضایتی دارند توضیح داد: نه فقط مرکز تماس بلکه کل خدمات ما تحت استاندارد‌های QC کنترل می‌شود و همچنین برای شبکه‌های اجتماعی، تیم رصد فضای مجازی داریم و بلافاصله پس از شناسایی نارضایتی، با کاربران در ارتباط خواهیم بود و اگر تیم پشتیبانی یا نمایندگی شعب نتوانسته باشند رضایت مشتری را جلب کنند، خود ما تلاش می‌کنیم با مشتری ارتباط برقرار و رضایت او را جلب کنیم.
 
به گفته صدیقیان، نرم‌افزار هلو در ۱۰ سال گذشته موفق شده تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کننده را دریافت کند و این نشان می‌دهد بحث رضایت مشتری و واحد QC کاملاً تحت کنترل و نظارت شرکت است.
 
مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری هلو در پاسخ به این سوال که بحث کپی‌رایت و دانلود غیرقانونی نرم‌افزار هلو چقدر به منافع شرکت آسیب زده توضیح داد: از حدود سال ۸۵ به بعد مشکل خاصی نداشتیم. در آن سال‌ها، مراجعی که به شکایات نرم‌افزاری رسیدگی می‌کردند شاید چندان آمادگی ذهنی درستی نسبت به نرم‌افزار و سخت‌افزار نداشتند، اما امروز جامعه و قوه قضائیه بسیار آگاه‌تر شده‌اند و مشکلی برای پیگیری این مسائل وجود ندارد.
 
هلواستور فضایی برای دیده شدن
در ادامه ابوالفضل میعادیان، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت نرم‌افزاری هلو، درباره فعالیت‌های این شرکت برای به‌روز بودن و همگام بودن با لبه تکنولوژی بیشتر توضیح داد.
 
او در این خصوص توضیح داد: شرکت نرم‌افزاری هلو همیشه تلاش کرده با تغییرات روز دنیای تکنولوژی پیش برود و خودش را با این تغییرات تطبیق دهد. در همین راستا، در سال‌های گذشته که وب‌اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایلی رشد زیادی کردند، ما سعی کردیم وب‌سرویس آنلاین MyHoloo را راه‌اندازی کنیم. پس از لانچ وب‌سرویس هلو، سرویس‌های کرک‌شده موجود در بازار به امکانات و قابلیت‌های این وب‌سرویس‌ دسترسی نداشتند. این مساله باعث شد نرم‌افزار‌های کرک‌شده چندان مورد استقبال مردم واقع نشود.
 
او ادامه داد: برنامه‌هایی که برای توسعه و به‌روز بودن داشتیم، باعث شد در حوزه‌های دیگری هم ورود کنیم. برای نمونه، هلواستور یکی از همین خدمات جدید است.
 
طبق توضیح میعادیان، فروشگاه اینترنتی هلو به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا اپ‌های جانبی و سایر افزونه‌هایی را که می‌خواهند به هلو و دیگر نرم‌افزار‌های مالی متصل شوند توسعه داده و برای عرضه به مشتریان در این فروشگاه قرار دهند.
 
او همچنین توضیح داد: این روزها تب‌وتاب استارت‌آپ و تیم‌های استارت‌آپی بسیار بالا گرفته و ما هم به‌ عنوان یک شرکت نرم‌افزاری پیشرو و باسابقه، باید نقش خود را در این پیشرفت جمعی ایفا می‌کردیم. از این رو به تیم‌ها و استارت‌آپ‌های دانشجویی در حوزه مالی کمک کردیم تا کسب‌وکارشان را راه‌اندازی و محصول‌شان را با محصول اصلی شرکت هلو، ادغام کنند.
 
همکاری هلو با مرکز شتاب‌دهی طرفه‌نگار
در ادامه اکبر رنجبری، بنیان‌گذار و عضو هیات‌مدیره شرکت نرم‌افزاری هلو، درباره فعالیت‌های این شرکت در حوزه استارت‌آپ‌ها توضیحاتی ارائه داد.
 
به گفته او، شرکت نرم‌افزای هلو یکی از اعضای هلدینگ طرفه‌نگار است. یکی از دیگر اعضای این هلدینگ یک مرکز شتاب‌دهی با نام مرکز نوآوری طرفه‌نگار است. در این مرکز حدود ۱۴ تیم استارت‌آپی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. یکسری از این تیم‌ها کاملاً منطبق با نیاز‌های مجموعه هلو انتخاب شده و این تیم‌ها از قابلیت‌های مجموعه هلو مانند کر نرم‌افزار، جامعه مشتریان و غیره استفاده می‌کنند.
 
یکی از استارت‌آپ‌هایی که این مجموعه روی آن سرمایه‌گذاری کرده بیدوک است. بیدوک یک استارت‌آپ فروشگاه‌ساز اینترنتی و آنلاین است که با نرم‌افزار اصلی هلو هم ادغام می‌شود.
 
رنجبری توضیح داد: «هلواستور» فضایی است که تا به امروز در کشور مشابه‌اش را نداشته‌ایم. در آنجا توسعه‌دهندگانی حضور دارند که به‌ صورت فریلنسری یا همکاری موقت، با هلو کار می‌کنند و محصولات مختلفی را با در اختیار داشتن APIهای هلو توسعه می‌دهند که قابلیت ادغام شدن با نرم‌افزار اصلی ما را دارند.
 
او در پایان گفت: کسب‌وکارهای مالی امروز از حالت فقط «یک محصول حسابداری بودن» درآمده‌اند و به سمت سولوشن‌بیس بودن در حرکت‌اند. در همین راستا ما هم تلاش می‌کنیم تا یک زنجیره ارزش برای مشتریان و استارت‌آپ‌ها خلق کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.