اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری اطلاعات

گوشی

December 25, 2021
14:27 شنبه، 4ام دیماه 1400
کد خبر: 131697

پلتفرم اختصاصی مادران و کودکان راه اندازی شد

 
اپلیکیشن «توپ مارکت» که هم‌اکنون نسخه اندروید آن در دسترس است، با بررسی نیازهای والدین و کودک و با بهره‌گیری از نظرات متخصصان و کارشناسان تربیتی، ارائه خدمات و محتوا دراین زمینه را آغاز کرد.
 
تولید محتوا در بستر فضای‌مجازی برای مخاطبان به خصوص کودکان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که این دوران، نقش حساس و تعیین‌کننده‌ای در آینده فرد دارد و به نقل از روانشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت، دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین و برجسته‌ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان است.
 
در این بین نقش کلیدی مادران در تربیت فرزندان حرف اول را می‌زند و همچنین با توجه به اهمیت فزاینده‌ای که خانواده‌ها برای رشد کودک قائل هستند و با تأکید بر اینکه رشد و پرورش کودک، بر مبنای رشد سالم آن‌ها در دوران کودکی پایه‌ریزی می‌شود، بازی و سرگرمی‌ها از عوامل مهمی هستند که بر روحیه و شخصیت کودک اثر گذاشته و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی کودک به شمار می‌رود.
 
در همین راستا با هدف سالم‌سازی فضای‌مجازی اخیراً «اپلیکیشن توپ مارکت» ویژه مادر و کودک با حمایت سازمان فضای مجازی سراج رونمایی شد.
 
سلامت محتوا جز موارد اصلی و مهم توپ مارکت
 
سیدعلی وکیلی مدیر محصول «توپ مارکت» با بیان اینکه این اپلیکیشن شامل سایت و نرم‌افزار اندروید است، گفت: این اپلیکیشن با درک اهمیت نقش بازی‌های موبایلی و نرم‌افزارهای تلفن همراه که امروزه عنصر جدایی ناپذیر هر خانه محسوب می‌شوند، با آگاهی از فرصت‌ها و تهدیدهای بازی و نرم‌افزارهای موبایلی، از زمستان ۹۷ پا به عرصه خدمت رسانی فضای مجازی گذاشت.
 
وی افزود: هدف اصلی که در طراحی و اجرای این اَپ دنبال می‌کردیم، بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها و تقابل با تهدیدهای این حوزه بوده تا به سهم خود در رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین در کنار خانواده‌ها سهیم باشیم.
 
وکیلی با اشاره به اینکه در توپ مارکت، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی ویژه مادر و کودک طی فرآیندی کارشناسی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: همه بازی‌های موجود در این اپلیکیشن پس از تهیه متن و محتوای تخصصی برای هرکدام، در موضوعات مناسب بارگذاری شده است؛ این نرم‌افزار مرجع دانلود بازی‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی سالم است و در واقع سلامت محتوا جز موارد اصلی و مهم این اپلیکیشن به شمار می‌رود.
 
این کارشناس حوزه نرم‌افزار آموزشی گفت: هم اکنون دو سال از فعالیت مستمر توپ مارکت می‌گذرد و گروهی از روانشناسان و کارشناسان در حوزه محتوایی و فنی بر آن نظارت دارند.
 
بخش‌بندی ویژه برای مادر و کودک به صورت مجزا
 
مدیر محصول توپ مارکت با بیان توضیحاتی پیرامون اپلیکیشن توپ مارکت اظهار داشت: این نرم‌افزار به دو بخش مجزای مادر و کودک تقسیم شده، به طوری که وقتی صفحه اصلی توپ مارکت نصب می‌شود، روی حالت کودک قرار می‌گیرد که این بخش برای همه قابل رؤیت است.
 
وی افزود: اما برای رفتن به بخش مادر که مواردی همچون «اَپ‌های ویژه بارداری»، «تناسب اندام» و موارد دیگر وجود دارد و برای کودک مناسب نیست باید از رمز یا الگوی خاصی استفاده شود تا از حالت کودک تغییر یابد.
 
وکیلی همچنین داشتن محتواهای ویژه مادران از مزیت‌های این اپلیکیشن دانست و گفت: علاوه بر این محتواهای تخصصی دیگری که ویژه مادران است در این نرم‌افزار در نظر گرفته شده که در این میان می‌توان به مجموعه‌ای از ویدئوهای تربیتی اشاره داشت که از محصولات تولیدی بوده و شامل حدود ۳۰۰ ویدئو در خصوص مسائل تربیتی و موضوعات مربوط به مادران است.
 
دستچین مادرانه، قابلیتی برای رشد و تعالی کودکان
 
مدیر محصول توپ مارکت در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از خدمات ارائه شده در توپ مارکت را قابلیت قابلیت دستچین مادرانه دانست و بیان کرد: در این بخش والدین با انتخاب مخاطب نرم‌افزار، جنسیت و سن فرزند و همچنین موضوعی که علاقه‌مند هستند تا مهارت‌های فرزندشان در آن حوزه تقویت شود، مجموعه‌ای از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مفید در آن حوزه را دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: در دستچین مادرانه، مادر می‌تواند فرزندش را در پروفایل ویژه فرزند اضافه کند و از این طریق زمانی که از یک بازی خوشش آمد با استفاده از این قسمت، به فرزندش پیشنهاد دهد.
 
مدیر محصول توپ مارکت در ادامه یکی از ویژگی‌های برجسته این اپلیکیشن را مجموعه پیشنهادات ویژه به عنوان دستچین توپ دانست و گفت: این دستچین‌ها که توسط متخصصین در حوزه تکنولوژی آموزشی ارائه شده در هفت الی هشت بخش به نام‌های «خلاقیت»، «آموزش»، «تقویت هوش‌» و … مطالبی را دسته‌بندی کرده و به مادر پیشنهاد می‌دهد که برای تقویت خلاقیت می‌توانید از این دسته‌بندی استفاده کنید.
 
نرم افزار رایگان در اختیار مخاطبان
 
وکیلی با بیان اینکه در طراحی و اجرای این اَپ دغدغه خانواده‌ها در خصوص استفاده کودکان از برنامه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بعضاً محتواهای نامناسبی در اپ‌استورها وجود دارد که مناسب کودکان نیست، در تمامی بازی‌های توپ مارکت سعی بر این شده تا رده‌بندی سنی و سلامت محتوای آن‌ها تأیید شود.
 
وی افزود: نکته مهم در استفاده از این نرم‌افزار رایگان بودن و در دسترس همه بودن آن است؛ هدف ما از این کار نیز سالم سازی فضای مجازی در یک میدان رقابتی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.