تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 26, 2021
10:53 یکشنبه، 5ام دیماه 1400
کد خبر: 131716

وزارت دادگستری آمریکا از اپل و گوگل شکایت می کند

 
طبق گزارشی جدید وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد تحقیقات خود از گوگل و اپل را تا پایان سال جاری میلادی تکمیل و شکایاتی از این دو شرکت را ثبت کند.
 
 به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) تصمیم دارد تحقیقاتی جامع و کامل تا ۳۱ دسامبر درباره دو شرکت بزرگ فناوری انجام دهد تا مشخص شود آنها قوانین آنتی تراست کشور را نقض کرده اند یا خیر.
 
به گفته دو منبع آگاه به نشریه پلیتیکو، وزارت دادگستری آمریکا حداقل تا مارس ۲۰۲۲ میلادی هیچ گونه اقدامی علیه اپل و گوگل انجام نمی دهد.
 
DoJ مشغول بررسی شرکت ها به دلیل نگرانی های آنتی تراست است. این سازمان تحقیقات خود درباره کنترل اپل بر نرم افزارهای مربوط به آیفون را از ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرد و رسانه ها در اکتبر گزارش دادند احتمالا به زودی شکایتی علیه این شرکت ثبت شود.
 
از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی شکایتی علیه گوگل به دلیل نقض قوانین آنتی تراست در بازارهای جستجو و بازارهای تبلیغاتی (به وسیله کنترل بیش از حد برای خرید و نمایش آگهی) ثبت کرد. اما این سازمان احتمالا مشغول آماده سازی است تا شکایت جدیدی علیه شرکت ثبت کند.
 
تاخیر در ثبت شکایت از شرکت ها مربوط به مذاکرات داخلی در وزارت دادگستری و مربوط به آن است که شکایت در کجا ثبت شود و چه کسی آن را اعلام کند. علاوه برآنچه گفته شد نگرانی هایی درباره نبود بودجه لازم برای انجام فرایند های مورد نیاز توسط وکلای دولت وجود دارد.
 
البته راه های دیگری نیز وجود که وزارت دادگستری می تواند منابع مالی لازم برای این کار را تامین کند از جمله لایحه ای که رقابت آمریکا با چین را هدف گرفته و شامل برنامه هایی برای اصلاحات قوانین آنتی تراست جدید حفاظت از رقابت در اقتصاد آمریکا است.
 
شرکت های بزرگ فناوری از جمله اپل، گوگل، آمازون، توئیتر و فیس بوک به طور مداوم با اتهام سواستفاده از موقعیت خود برای دور کردن رقبا از بازار و غیره روبرو شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.