سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 27, 2021
11:26 دوشنبه، 6ام دیماه 1400
کد خبر: 131750

طراحی نرم افزار فرآیندکاوی برای شفاف سازی امور قضایی

 
محققان یک شرکت فناوری موفق به طراحی نرم افزاری برای ارائه تصویری شفاف و واضح از نحوه اجرای فرآیند و ارزیابی عملکرد یک سازمان طراحی کردند؛ این نرم افزار درقوه قضاییه مورد استفاده قرار میگیرد.
 
مهرداد کرمانی مدیر یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت به خبرنگار مهر گفت: قوه قضاییه به عنوان یک سازمان بزرگ حاکمیتی، جهت بهبود کیفیت خدمت رسانی به مردم، اقدام به ایجاد تحولی در نظارت بر عملکرد فرآیندهای خود به کمک نرم افزار فرآیندکاوی کرده‌ است.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در قوه قضاییه، موضوع اطاله دادرسی است؛ به این معنا که زمان فرآیند رسیدگی به شکایات مردم در قوه قضاییه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و این موضوع، سبب نارضایتی مردم شده‌است.
 
مدیر شرکت افزود: مدیران قوه در مصاحبه‌های متعددی مشکلاتی چون کمبود قاضی، کمبود دادیار، معطلی در شوراهای حل اختلاف و … را منشا اطاله دادرسی دانسته‌اند. برداشت‌های متفاوت افراد مختلف از علل اطاله‌ دادرسی، ناشی از عدم شناخت دقیق وضعیت این فرآیند در قوه قضاییه است.
 
به گفته کرمانی، حال قوه قضاییه، با هدف ایجاد شفافیت در عملکرد این فرآیند مهم، خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و افزایش رضایت آن‌ها به سمت پیاده سازی فرآیندکاوی در سازمان خود به کمک نرم افزار طراحی شده در این شرکت حرکت کرده است.
 
وی با بیان اینکه در این شرکت موفق شدیم نخستین نرم افزار فرآیندکاوی در ایران و خاورمیانه را طراحی کنیم، گفت: این نرم افزار مبتنی بر داده‌های سازمان و فارغ از فهم خبرگان سازمانی در کمترین زمان ممکن، واقعیت این فرآیند را به طور کامل کشف می‌کند.
 
مدیر شرکت فناور ادامه داد: این نرم افزار واقعیت را در قالب تصویری شفاف و واضح از نحوه اجرای فرآیند و ارزیابی عملکرد آن در اختیار مدیران و تحلیلگران قرار می‌دهد.
 
کرمانی افزود: با شفاف سازی انجام شده توسط این نرم افزار، نقاط بهبود به طور کامل شناسایی شده و با اعمال این بهبودها، تحولی شگرف در تجربه مردم از خدمت رسانی‌های قوه قضاییه ایجاد خواهد شد.
 
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، هم اکنون با حرکت دنیا به سمت تصمیم گیری‌های داده محور در سازمان‌ها، زمان آن فرارسیده است تا این سازمان‌ها جهت کشف واقعیت فرآیندهای خود و نظارت بر عملکرد آن‌ها، از رویکردهای مبتنی بر داده‌ها بهره گیرند. این نرم افزار به عنوان نخستین و تنها نرم افزار فرآیندکاوی ایرانی، این ارزش‌ها را به طور کامل برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.