اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2021
16:46 دوشنبه، 6ام دیماه 1400
کد خبر: 131785

اتصال ۷۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پایدار تا ۱۴۰۱

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا فاقد ارتباط یا دارای ارتباط بی‌کیفیت هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تمام روستاها تا پایان سال ۱۴۰۱ به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شوند.
 
عیسی زارع‌پور در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: وقتی در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان مردم قول دادم که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور (البته روستاهای بالای ۲۰ خانوار) به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد، تصورم این بود که بر اساس گزارش‌های موجود حدود ۴ هزار روستا از میان بیش از ۴۰ هزار روستا هنوز فاقد ارتباط هستند یا ارتباط بی‌کیفیت دارند.
 
عیسی زارع پور تصریح کرد: اما با بررسی دقیق‌تر روشن شد که حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا (۴هزار روستای فاقد هرگونه ارتباطات و ۳هزار و ۶۰۰ روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستاها هم به طور عمده در مناطق دور و صعب‌العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آنها چند برابر حالت عادی است.
 
وی افزود: با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستاهای کشورمان تا پایان ۱۴۰۱ مصمم هستیم و پیشرفت این پروژه را به طور دوره‌ای به اطلاع مردم عزیزمان می‌رسانیم. از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی همکارانم ۶۲۶ روستا به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و این تلاش با اتصال ۶۴۰ روستای دیگر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
 
به گفته زارع‌پور در طول یک هفته گذشته، ۳۳ روستا در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. سرعت کار با تامین تجهیزات و اعتبارات لازم انشاالله بیشتر هم خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.