سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 28, 2021
11:05 سه شنبه، 7ام دیماه 1400
کد خبر: 131792

قابلیت‌های‌ مانیتور وب‌کم سامسونگ برای کار، بازی و آموزش

 
وب‌کم‌ و میکروفون همیشه به عنوان ابزارهای جانبی برای کامپیوترها شناخته می‌شدند که تنها برای دسته‌ای از افراد کاربرد داشت. اما تغییرات محیط کار و گسترش دورکاری و مدل‌های ترکیبی آن، این فضا را خیلی سریع تغییر داد و این دستگا‌ه‌ها در حال حاضر به ابزارهایی برای انجام کارهای روزمره تبدیل شده‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی سامسونگ، پایین بودن کیفیت صدا و تصویر هنگام یک رویداد آنلاین می‌تواند اختلال زیادی در کار و آموزش افراد ایجاد کند، برای همین لازم است بیش از هر چیز دستگاه‌های مورد نیاز ارتقا یابند.
 
دوربین، میکروفون و بلندگوها اغلب در کنار مانیتور و روی میز قرار می‌گیرند. مانیتور ۲۴ اینچی S40VA وب‌کم، بلندگو و میکروفون داخلی را درون خود دارد و کاربران دیگر نیازی به ابزار جانبی خاصی نخواهند داشت. این مانیتور با پشتیبانی از راهکار Windows Hello ورود یا لاگین شدن کاربر به سیستم را در سریع‌ترین زمان انجام می‌دهد. در این راهکار به کمک دوربین وب‌کم و سنسورهای بیومتریک آن از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌شود تا کاربر بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و به صورت امن و مطمئن وارد سیستم خود شود.
 
در ادامه هفت قابلیت این مانیتور را مرور خواهیم کرد.
 
ویدئوکنفرانس
هرچند بسیاری از کارها به حالت سابق برگشته یا در حال بازگشت به پیش از همه‌گیری بیماری است اما جلسات آنلاین و ویدئوکنفرانس‌ها به دلیل راحتی و امنیت بیشتری که دارد همچنان مورد توجه شرکت‌ها و مدیران است.
 
دوربین وب‌کم مانیتور S40VA سامسونگ از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با وضوح FHD بهره می‌برد و به همراه یک دوربین مادون قرمز امکان حضور افراد در ویدئوکنفرانس‌ها و جلسه‌های آنلاین را فراهم می‌کند. میکروفون باکیفیت این مانیتور هم صدا را به شکل واضح و بلندی ارسال می‌کند. هنگامی که دوربین استفاده نمی‌شود کاربر می‌تواند آن را به سمت پایین فشار دهد تا در محفظه خود قرار گیرد.
 
 
 
 
وب‌کم مانیتور S40VA
 
وب‌کم این مانیتور با فشار دست در محفظه خود قرار می‌گیرد
 
رویدادهای آنلاین
کنفرانس‌ها و نمایشگاه در حال حاضر بیشتر به شکل آنلاین یا مدل ترکیبی برگزار می‌شود و افراد به کمک فناوری می‌توانند از بحث‌ها و گفت‌وگوهای رویدادها بهره‌مند شوند. یک نظرسنجی انجام‌شده در ۲۰۲۰ نشان داد که ۳۱ درصد از مسافرت‌های کاری به دلیل برگزاری آنلاین کنفرانس‌ها و همین‌طور دورکاری افراد کاهش پیدا کرده‌ است. مانیتور S40VA حضور در رویدادهای آنلاین را میسر می‌کند.
 
آموزش مجازی
در طول دوران همه‌گیری بیماری، آموزش مجازی ضمن کمک به سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنها به یک عادت تبدیل شد و همچنان شیوه ترکیبی آموزش به عنوان راهکاری مناسب و امن مطرح است.
 
برای شرکت در کلاس‌های آنلاین و تعامل با معلمان، استادها و همکلاسی‌ها داشتن یک دوربین، میکروفون و بلندگوی قدرتمند ضروری و لازم است. مانیتور S40VA سامسونگ به این دسته از افراد کمک می‌کند تا به شکل واضحی دیده و شنیده شوند.
 
 
 
همکاری گروهی
مانیتور S40VA سامسونگ از پنل IPS با وضوح فول‌اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) و زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای بهره می‌برد. قابلیتی که به گروهی از کاربران امکان می‌دهد تا در کنار هم صفحه مانیتور را تماشا کنند و کاری را به شکل گروهی انجام دهند.
 
انجام همزمان چند کار
بسیاری از افرادی که در کلاس‌های آموزشی یا رویدادهای آنلاین شرکت می‌کنند در کنار آن نیاز دارند تا کارهای جانبی خود را انجام دهند. صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی S40VA فضای کافی به افراد می‌دهد تا بدون درهم‌ریختگی و از دست دادن زمان کارهای خود را به اتمام برسانند.
 
قرار گرفتن بلندگو و میکروفون در داخل مانیتور باعث شده فضای بیشتری برای طراحی درگاه‌ها و پورت‌ها به وجود بیاید. مانیتور S40VA برای اتصال دستگاه‌های جانبی از ۲ پورت USB و پورت‌های HDMI، D-SUB و DP بهره می‌گیرد.
 
ساعات کاری زیاد
لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌هایی که در بازار موجود است به سخت‌افزار قدرتمندی مجهزند و توان محاسباتی بالایی دارند اما این دستگا‌ه‌ها اغلب برای استفاده‌های معمولی و نسبتاً کوتاه‌مدت به کار می‌روند. برای مواقعی که می‌خواهیم در یک روز کامل به کارها و آموزش مشغول شویم استفاده از لپ‌تاپ ممکن است به گردن و کمر افراد صدمه وارد کند.
 
در طراحی بدنه و پایه مانیتور S40VA نیز به ویژگی‌های ارگونومیک آن توجه شده است و به همین دلیل امکان چرخش مانیتور به حالت عمودی و افقی وجود دارد. پایه منعطف مانیتور به کاربر اجازه می‌دهد تا پنل را در زاویه مطلوب خود قرار دهد.
 
 
بازی و سرگرمی
مانیتور S40VA از قابلیت AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند که با هماهنگی بیشتر میان مانیتور و گرافیک دستگاه، تصاویری روان به نمایش می‌گذارد.
 
علاوه بر این، مانیتور S40VA از قابلیت‌های flicker-free و کاهنده نور آبی برخوردار است که ضمن جلوگیری از لرزش تصاویر، مانع از خستگی چشم‌ها می‌شود و تجربه بصری خوبی ارائه می‌دهد. این مانیتور جدید سامسونگ از موسسه معتبر TUV Rheinland تاییدیه‌های مربوط به کاهش نور آبی و لرزش تصاویر را دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.