اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 28, 2021
11:06 سه شنبه، 7ام دیماه 1400
کد خبر: 131793

جزئیات تازه‌ای درباره قابلیت جدید Community واتساپ منتشر شد

 
به‌روزرسانی جدیدی برای آزمایش‌کنندگان بتای عمومی نسخه iOS واتساپ منتشر شده که در آن ویژگی‌های زیادی از این اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب فاش شده و همچنین جزئیات جدیدی درباره قابلیت Community در اختیار ما قرار می‌دهد.
 
WABetainfo که ویژگی‌های جدید واتساپ را فاش می‌کند، در گذشته نیز از ویژگی Community (انجمن) واتساپ صحبت کرده بود و اکنون که با نسخه بتا در دسترس قرار گرفته، جزئیات بیشتری از آن مشخص شده است. طبق گزارش منتشر شده، این ویژگی قابلیتی را در دسترس ادمین‌های گروه قرار می‌دهد تا کنترل بیشتری روی گروه‌های واتساپ داشته باشند.
 
 
همانطور که در تصویر ارائه شده از این ویژگی دیده می‌شود، انجمن‌ها نیز دقیقا مانند چت گروهی معمولی دارای نام و توضیح مختص به خود هستند. پس از وارد کردن نام و توضیحات انجمن، کاربر قادر خواهد بود تا حداکثر ۱۰ گروه را به آن اضافه کند. همچنین ظاهرا واتساپ در هر انجمن به طور خودکار گروه جدیدی تحت عنوان Announcement تولید خواهد کرد تا ادمین‌ها برای ارسال اعلان‌های مختلف از آن استفاده کنند.
 
علاوه بر این، زمانی که کاربران یک انجمن را ترک می‌کنند، دیگر نمی‌توانند گروه‌های مرتبط با آن را مشاهده کنند.
 
دیگر ویژگی‌های جدید واتساپ
 
 
WABetaInfo در کنار ویژگی انجمن، موفق به کشف قابلیت‌های بیشتری شده که ظاهرا در به‌روزرسانی‌های آینده واتساپ ارائه خواهند شد. به عنوان مثال، یکی از ویژگی‎‌ها باعث می‌شود تا کاربران هنگام ارسال محتوا در واتساپ، چندین کاربر را به عنوان دریافت‌کننده انتخاب کنند.
 
همچنین ویژگی کاربردی دیگری تحت عنوان «کسب‌و‌کارهای نزدیک» (Businesses Nearby) نیز کشف شده و همانطور که از نام آن مشخص است به کاربران اجازه می‌دهد تا کسب‌وکارهای اطراف خود مانند رستوران‌ها، خواربار فروشی‌ها و سایر موارد را جستجو کنند.
 
در نهایت، ظاهرا واتساپ قصد دارد رابط کاربری جدید و اصلاح شده‌ای برای بخش اطلاعات تماس خود ارائه کند که بسیار شبیه به بخش مخاطبان iOS است. همچنین طبق تصویر ارائه شده (تصویر بالا) به نظر می‌رسد میانبری جدید برای جستجو در صفحه اطلاعات مخاطبان ارائه خواهد شد.
 
تمام ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان هنوز در دست توسعه قرار دارند و تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار آن‌ها اعلام نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.