تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 28, 2021
14:22 سه شنبه، 7ام دیماه 1400
کد خبر: 131805

حرکت‌های احتمالی بیت‌کوین در روزهای آینده

 
یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال می‌گوید نگرانی‌هایی از بابت احتمال نوسانات قیمتی در طول تعطیلات سال نوی میلادی وجود دارد، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و احتمالا بیت‌کوین به حرکت آهسته و پیوسته خود ادامه دهد.
 
 بیت‌کوین روز دوشنبه را با قیمت ۵۱ هزار دلار شروع کرد و حتی تا نزدیکی‌های ۵۲ هزار دلار هم بالا رفت، اما نتوانست این روند را ادامه دهد و امروز دوباره به زیر سطح ۵۰ هزار دلار پایین آمد. به نظر می‌رسد تریدرها برای تعطیلات سال نوی میلادی، کمی به خودشان استراحت داده‌اند. در این روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ که کمی بازار رمزارزها وضعیت نامعلومی به خود گرفته است، احسان عاشوری -کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال- در گفت‌وگو با ایسنا، به مواردی اشاره کرد که می‌توانند حرکت بعدی بیت‌کوین را مشخص کنند.
 
حرکت آهسته و پیوسته بیت‌کوین در کوتاه‌مدت
 
این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی از بابت احتمال نوسانات قیمتی در طول تعطیلات سال نوی میلادی به دلیل نقدینگی کم بازار وجود دارد، اما به هرحال تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و احتمالا بیت‌کوین به حرکت آهسته و پیوسته خودش ادامه دهد.
 
مدل انباشت به جریان عدد ۹۷ هزار دلار را نشان می‌دهد
 
عاشوری اظهار کرد: طبق مدل انباشت به جریان (S2F) که توسط یکی از معروف‌ترین تریدرهای بازار رمزارزها یعنی پلن‌بی (Plan-B) ابداع شده است، این هفته باید منتظر قیمت ۹۷ هزار دلاری بیت‌کوین باشیم، اما واقعیت چیز دیگری می‌گوید. پس از افت قیمت بیت‌کوین بعد از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ خود (یعنی ۶۹ هزار دلار)، بیت‌کوین تمام مدل‌هایی را که تا قبل از این درست کار می‌کردند، به چالش کشید.
 
مراقب بمب ساعتی «سود باز» باشید
 
وی با بیان اینکه سود باز نشان‌دهنده مقدار سرمایه‌ای است که به بازار وارد و از بازار خارج می‌شود، گفت: اگر سرمایه بیشتری به بازار آتی بیت‌کوین وارد شود، سود باز افزایش پیدا می‌کند و اگر سرمایه بیشتری از این بازار خارج شود، سود باز کاهش پیدا می‌کند. در روزهای پایانی ماه دسامبر، سود باز بیت‌کوین در معاملات آتی افزایش یافته است. این موضوع به خودی خود چندان مورد توجه نیست، اما اگر افزایش سود باز با کاهش قیمت همراه شود، باید آماده یه سردرد حسابی شویم.
 
تریدرها بیشتر از آنکه امیدوار باشند، نگرانند
 
این کارشناس ارزهای دیجیتال، با بیان اینکه تریدرها در پایان سال ۲۰۲۱، بیشتر از آنکه امیدوار باشند، نگرانند، افزود: باتوجه به شاخص ترس و طمع که نشان‌دهنده احساسات تریدرها و سرمایه‌گذاران رمزارزهاست، بازار روزهای سختی را پیش روی خود می‌بیند، حتی برای قیمت‌ بالای ۵۰ هزار دلار بیت‌کوین. شاخص ترس و طمع در حال حاضر عدد ۴۰ را نشان می‌دهد و در محدوده ترس قرار دارد. هفته پیش این شاخص به ۴۵ رسیده بود.
 
تعطیلی تمامی مراکز استخراج رمزارز در ایران تا ۱۵ اسفند
 
عاشوری در پایان بیان کرد: در این بین از مهم‌ترین خبر داخلی نیز نباید گذشت و آن هم اینکه سخنگوی صنعت برق کشور، در روزهای گذشته اعلام کرد که برق تمام مراکز قانونی استخراج ارز دیجیتال سراسر کشور تا ۱۵ اسفند قطع خواهد بود و این مجموعه‌ها فعالیتی نخواهند داشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.