اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 28, 2021
16:33 سه شنبه، 7ام دیماه 1400
کد خبر: 131817

لایحه رژیم صهیونیستی برای حذف و سانسور در شبکه های اجتماعی

 
نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه ای را تایید کرده اند که به مقامات   اجازه می دهد برخی پست های مربوط به پشتیبانی از فعالیت های غیرقانونی  در شبکه های اجتماعی را حذف کند. 
 
 به نقل از تایمز آو اسرائیل، این در حالی است که اقدام مذکور حزب راستگرای این رژیم را خشمگین کرده زیرا اعضای آن ادعا می کنند از چنین اقدامی برای سانسور آنها استفاده خواهد شد.
 
وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی پشتیبان این لایحه است که هدفش جلوگیری از تهییج خشونت در شبکه های اجتماعی است. روز گذشته تاییدیه نخست لایحه تصویب شد. اکنون باید ۲ مرحله رای گیری درباره آن انجام شود.
 
در لایحه پیشنهادی اگر آژانس های مجری قانون متقاعد شوند که با انتشار محتوایی جرمی انجام شده، قاضی می تواند با صدور دستوری ناشر محتوا (مانند فیس بوک یا تیک تاک) را ملزم به حذف پست از وب سایتش کند.
 
در توضیحات این قانون ذکر شده جرائم جنسی در پست های آنلاین، پست های نقض کننده حریم خصوصی و همچنین پست هایی افترا آمیز نمونه هایی از محتوای مجرمانه در شبکه های اجتماعی هستند.
 
در بخشی از توضیحات قانون آمده است: اخیراً با این واقعیت مواجه شده‌ایم که خود شبکه‌های اجتماعی به دلیل ملاحظات اقتصادی و رقابت با سایر شبکه‌ها آگاهانه با تخلفات و آسیب‌های ناشی از آنها در انتشار این موارد همکاری می‌کنند.
 
هرچند تهییج در فضای آنلاین غیرقانونی است، اما لایحه جدید به مقامات قدرت بیشتری برای حذف پست های شبکه های اجتماعی می دهد.
 
همچنین در این لایحه آمده است شکایات درباره پست های خاصی در شبکه اجتماعی در دادگستری نیز ثبت می شود و با تایید دفتر دادستان کل طی ۲۴ ساعت به دادگاه منطقه ای ارسال خواهد شد.
 
شبکه اجتماعی که محتوا را حذف یا کاربر را از شبکه اجتماعی مسدود می‌کند باید به کاربر مذکور اطلاع رسانی کند. این به‌روزرسانی در یک اطلاعیه کتبی و با جزئیات توضیح داده می‌شود که دلیل حذف را توضیح می‌دهد و شامل ارجاع به بخشی از خط‌مشی حذف ‏که آن را نقض کرده است می شود.
 
همچنین هر شبکه اجتماعی فعال در رژیم صهیونیستی باید در صفحه اصلی خود مشخص کند که یک شبکه محدود است و باید یک آدرس ایمیل به منظور درخواست اطلاع رسانی در مورد انتشارات ممنوعه و غیرمنصفانه منتشر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.