تلفن همراه

گوشی

December 28, 2021
17:06 سه شنبه، 7ام دیماه 1400
کد خبر: 131823

شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 رونمایی کرد: سریع‌تر و امن‌تر از همیشه

 
شیائومی بالاخره رسما از جدیدترین رابط کاربری خود برای اندروید با نام MIUI 13 رونمایی کرد. این نسخه به‌صورت پیش‌فرض با سری شیائومی ۱۲ عرضه می‌شود و در آینده نزدیک برای سایر گوشی‌های این شرکت در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
نسل جدید رابط کاربری شیائومی بر اساس اندروید ۱۲ ساخته شده و قابلیت‌های جدید و بهینه‌سازی‌های مختلفی را چه از لحاظ کاربردی و چه به لحاظ امنیتی به ارمغان می‌آورد. این نسخه شامل فونت جدیدی به نام MiSans است که ظاهر جدیدی را به نوشته‌ها می‌بخشد و تقارن و زیبایی بیشتری دارد.
 
 
آپدیت MIUI 13 تمرکز خاصی روی امنیت و حریم خصوصی دارد. این رابط کاربری به‌خصوص در فرآیند تشخیص چهره و ارسال اطلاعات حساس مثل تصویر کارت شناسایی و اطلاعات حساب بانکی بهتر عمل می‌کند. شیائومی همچنین سیستمی را برای تشخیص کلاهبرداری‌های الکترونیکی طراحی کرده است.
 
شیائومی مدعی است که این نسخه گوشی‌ها را نسبت به MIUI 12.5 حدود ۵۲ درصد روان‌تر می‌کند. بخشی از دلیل این افزایش چشمگیر در روان بودن رابط کاربری به خاطر Focus Computing 2.0 است. با این فناوری سیستم نه تنها سناریوهای اصلی مثل ژست‌های تمام صفحه را حفظ می‌کند بلکه منابع پردازشی را به اپلیکیشن‌های شخص ثالث اختصاص می‌دهد. در عین حال، سیستم ذخیره‌سازی سیال و حافظه اتمی هم به کمک رابط کاربری می‌آید.
 
آپدیت جدید MIUI ویجت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شامل حالت تازه‌ای برای صرفه‌جویی در انرژی و قابلیت افزایش ظرفیت حافظه رم است. این غول چینی با استفاده از معیارهایی مختلفی مثل موقعیت جغرافیایی یا ساعت شبانه‌روز مصرف انرژی اپلیکیشن‌ها را کاهش می‌دهد تا اثر کمتری بر عمر باتری داشته باشند.
 
شیائومی MIUI 13 را به زبان طراحی «متریال یو» مجهز کرده است
زبان طراحی جدید «متریال یو» گوگل به خوبی در MIUI 13 دیده می‌شود. با این زبان طراحی زمانی که تم رنگی دستگاه خود را انتخاب می‌کنید، این تم بر همه بخش‌های سیستم مثل ویجت‌ها، آیکن اپ‌ها و منوها اعمال می‌شود. به‌علاوه، تم رنگی متناسب با تصویر پس‌زمینه تغییر می‌کند.
 
 
رابط MIUI 13 Pad برای تبلت‌ها معرفی شد
شیائومی همچنین MIUI 13 Pad را برای تبلت‌های خود معرفی کرده که یادآور iPadOS اپل است. این رابط کاربری به‌صورت اختصاصی برای نمایشگرهای بزرگ ساخته شده و از نظر چندوظیفگی با بیش از ۳۰۰۰ اپلیکیشن سازگاری دارد. در این رابط کاربری وقتی انگشت خود را روی آیکن یک برنامه نگه می‌دانید، منویی باز می‌شوید که برخی گزینه‌های سریع را در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیاری از قابلیت‌های امنیتی و بهینه‌سازی‌های MIUI 13 در این سیستم عامل هم وجود دارد.
 
 
رابط MIUI 13 Pad دارای ژست‌هایی مخصوص صفحات تبلت‌ها مثل درگ و دراپ، تغییر اندازه و باز کردن اپلیکیشن‌ها در پنجره‌های کوچک است. شیائومی هنوز اعلام نکرده که این آپدیت را چه زمانی برای دستگاه‌های خود منتشر می‌شود. به‌علاوه، مشخص نیست که MIUI Pad را برای می میکس فولد هم خواهیم دید یا نه.
 
این شرکت از عرضه نرم‌افزاری به نام MIUI Next هم خبر داده که ظاهرا ابزار مشترکی برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند خواهد بود. فعلا اطلاعات زیادی درباره این نرم‌افزار دسترس نیست، اما احتمالا اجازه می‌دهد همه گجت‌های خود را با یک دستگاه کنترل کنید و خیلی راحت فایل رد و بدل نمایید. MIUI Next احتمالا در ابتدا فقط برای بازار چین در دسترس قرار می‌گیرد.
 
شیائومی می‌گوید نسخه بعدی سیستم عامل ساعت‌های هوشمند این شرکت نیز با نام MIUI for Watch عرضه می‌شود. این سیستم عامل اختصاصی قبلا بدون نام منتشر می‌شد. این شرکت همچنین وعده داده که انتشار MIUI 13 را از انتهای ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ (اوایل بهمن) آغاز می‌کند. این به‌روزرسانی علاوه بر سری شیائومی ۱۲ ابتدا در اختیار می ۱۱، می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.