اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 29, 2021
10:49 چهارشنبه، 8ام دیماه 1400
کد خبر: 131827

مدیرعامل گوگل روی صندلی داغ

 
قاضی فدرال کالیفرنیا در حکمی اعلام کرد شاکیانی که گوگل را به ردیابی غیرقانونی استفاده آنها از اینترنت در حالت وبگردی ناشناس متهم کرده اند، می توانند از مدیرعامل این شرکت به مدت دو ساعت سوال کنند.
 
 در شکایتی که در ژوئن سال ۲۰۲۰ تنظیم شد، کاربران گوگل را متهم کردند با ردیابی استفاده آنها از اینترنت هنگامی که از مرورگر کروم در وضعیت خصوصی (Private) استفاده می کردند، به صورت غیرقانونی حریم خصوصی آنها را نقض کرده است. شاکیان مدعی هستند سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اطلاع شخصی و انحصاری از مسائل مربوط به مرورگر کروم و نگرانیهای حریم خصوصی داشته است.
 
خوزه کاستانیادا، سخنگوی گوگل به رویترز گفت: درخواستهای جدید غیرمنطقی و زیاده روی است. در عین این که گوگل ادعاهای مطرح شده در این شکایت را قویا رد می کند، با درخواستهای بی شمار شاکیان همکاری کرده است و به دفاع قوی از خود ادامه می دهد.
 
پیچای در سال ۲۰۱۹ هشدار داده بود توصیف وضعیت وبگردی ناشناس (Incognito) مرورگر کروم به عنوان "خصوصی"، مشکل ساز خواهد بود با این حال وضعیت مذکور تغییری داده نشد زیرا مدیرعامل گوگل نمی خواست این قابلیت زیر ذره بین برود.
 
سوزان فان کولن، قاضی آمریکایی در سن خوزه کالیفرنیا اعلام کرد وکلای شاکیان می توانند از پیچای سوال کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، گوگل پیش از این روشن کرده بود که وضعیت Incognito تنها ذخیره کردن اطلاعات در دستگاه کاربر را متوقف می کند و با این شکایت مبارزه می کند. افشاگریهای مربوط به حریم خصوصی باعث شده است گوگل که زیرمجموعه آلفابت است، در سالهای اخیر هدف تفحص رگولاتوری و پیگرد قانونی قرار گیرد؛ به خصوص که نگرانیهای عمومی رو به رشدی نسبت به جاسوسی آنلاین به وجود آمده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.