اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 29, 2021
11:39 چهارشنبه، 8ام دیماه 1400
کد خبر: 131838

ریل گذاری توسعه خودروهای متصل در مرکز ملی فضای مجازی

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از تهیه سند دستورالعمل بکارگیری خدمات شبکه های ارتباطی برای کمک به توسعه صنعت خودروهای متصل در راستای بهره برداری از اینترنت اشیا در صنعت و بهبود اقتصاد این حوزه درکشور خبرداد.
 
0Q2A0007------ddd.jpg
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان – سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: اینترنت اشیا فصل جدیدی در فناوری ارتباطات و اطلاعات ایجاد کرده که یکی از حوزه های کاربردی و پر مخاطب آن حوزه خودروهای متصل است.
وی با اشاره به این که خودروهای متصل در سال 2016 در جهان مطرح و از سال 2019 توسعه یافته و پیش بینی می شود تا سال 2025 مجموع سرمایه گذاری در آن به بیش از 740 میلیارد دلار برسد، گفت: خودروهای متصل با استفاده از انواع حسگرهای داخل خودرو و اتصال به اینترنت و انواع افزونه های نرم افزاری، عملکرد و شرایط نگهداری خودرو را بهینه کرده و راحتی و آسایش مسافران را تا حد قابل توجهی ارتقا می دهد و علاوه بر این، به خدمات ناوبری و مدیریت ترافیکی در سطح کلان نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.
خوراکیان با تاکید بر تحول صنایع مرتبط با خودرو در صورت اجرای این سند، تصریح کرد: موضوع بیمه در خودروها، تجربه سفر مبتنی بر داده، خدمات پارکینگ شبکه ای، افزایش ایمنی خودرو، ارایه انواع گواهی، خدمات تعمیرات و پایش خودرو، بهبود رضایت مشتری، بهبود تعمیرات و نگهداری جاده ها و همچنین پرداخت عوارض آنلاین و مباحث استفاده از خودرو و رانندگی اشتراکی در صورت اجرای این سند متحول خواهند شد.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: سند دستور العمل بکار گیری خدمات شبکه های ارتباطی برای کمک به توسعه صنعت خودروهای متصل پس از طی مراحل قانونی ذیل سند مصوب شورای عالی فضای مجازی درحوزه اینترنت اشیا نهایی و ابلاغ خواهد شد و با توجه به تفاهم صورت گرفته آمادگی بسیار زیادی در کشور برای سرمایه گذاری و رفع موانع مقرراتی ناظر برای حفاظت از حقوق اشخاص و نحوه مدیریت، نگهداری و بهره برداری از داده هایی که در این حوزه تولید شده و ارزشمند هستند، وجود دارد.
وی در پایان افزود: معاونت اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی پیش نویس این سند را تهیه کرده و در جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، مدیران صنایع خودروسازی، مدیران شبکه های ارتباطی و اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی و تایید اولیه قرار گرفته است که امیدواریم به زودی پس از تصویب نهایی ارایه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.