تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 1, 2022
12:06 شنبه، 11ام دیماه 1400
کد خبر: 131908

دنده معکوس بیت‌کوین با آغاز سال ۲۰۲۲

 
یک کارشناس با اشاره به کاهش پنج درصدی بیت‌کوین، گفت: قیمت بیت‌کوین در آخرین شب سال ۲۰۲۱ با کاهش مواجه شد و قیمت آلت‌کوین‌ها را هم با خود به پایین کشید و باعث شد ارزش بازار کل رمزارزها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد.
 
احسان عاشوری اظهار کرد: بیت‌کوین که در روز ۳۱ دسامبر، تنها چند ساعت قبل از ریزش، توانسته بود تا ۴۸٫۵۰۰ دلار هم بالا برود و همه را به روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۲ کمی امیدوار کند، حدود ۵ درصد سقوط کرد و تا محدوده ۴۵٫۹۰۰ دلار پایین آمد. همین کاهش پنج درصدی کافی بود تا ارزش بازار کل رمزارزها بیش از ۱۰۰ میلیادر دلار کاهش یابد و از ۲٫۴ تریلیون دلار به ۲٫۲۷ تریلیون دلار برسد.
 
وی با بیان اینکه آلت‌کوین‌ها هم به دنبال سقوط بیت‌کوین دچار کاهش قیمت شدند، افزود: اتریوم، بایننس‌کوین و سولانا هر کدام بیش از دو درصد نزول کردند و حتی کاردانو سقوط بیشتری را تجربه کرد تا چهار درصد کاهش قیمت پیدا کرد. اصلاح قیمت اخیر بیت‌کوین بیشتر به دلیل به‌اصطلاح گردشگران رمزارزی بود که در تابستان وارد بازار شدند. از طرفی هولدرهای قدیمی بیت‌کوین از اواخر دسامبر درحال فروش بی‌سابقه بیت‌کوین‌های خود هستند. البته در برخی از صرافی‌ها مانند کوین‌بیس، هرچه به آخر سال نزدیک‌تر می‌شدیم، حجم خرید به‌طور قابل توجهی در حال افزایش بود.
 
این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی ادامه داد: اگر کمی زاویه دیدمان به بازار بیت‌کوین را وسیع‌تر کنیم و قیمت پایانی سال ۲۰۲۱ را با قیمت ابتدایی آن مقایسه کنیم، می‌بینیم که در این مدت زمان رشد بیت‌کوین تقریبا ۶۰ درصد بوده است. اگرچه این رشد را می‌توان قابل قبول و حتی فوق‌العاده دانست، اما با آنچه تحلیل‌گران در ابتدای سال پیش‌بینی می‌کردند فاصله دارد. هرچند با اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰۰ هزار دلاری، یعنی قیمتی که ابتدای سال پیش‌بینی می‌شد، نزدیک هم نشد، اما توانست توجه سرمایه‌گذاران بلندمدت بسیاری را به خود جلب کند.
 
عاشوری خاطرنشان کرد: بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ علاوه بر هولدرهای بلندمدت، شاهد سرمایه‌گذاری سازمان‌های بزرگی از جمله تسلا و مایکرواستراتژی بودند. درآمد خالص از صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزها در این سال از مرز ۹٫۳ میلیارد دلار هم فراتر رفت که تقریبا دو سوم از این صندوق‌ها متعلق به بیت‌کوین بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.