تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 2, 2022
11:56 یکشنبه، 12ام دیماه 1400
کد خبر: 131938

شیائومی و اوپو احتمالا به خاطر فرار مالیاتی در هند 134 میلیون دلار جریمه می‌شوند

 
به دنبال هجوم نیروهای اداره مالیات بر درآمد هند به دفاتر شیائومی و اوپو در روزهای اخیر، حالا گزارشی منتشر شده که از احتمال صدور جریمه 134 میلیون دلاری برای این شرکت‌ها خبر می‌دهد. این جریمه احتمالی بابت فرار از پرداخت مالیات و نقض قوانین هند صادر خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری Economic Times، هند متوجه شده که این دو غول فناوری چینی حواله‌های مالی را در قالب حق امتیاز به و یا از طریق گروه شرکت‌های خود انجام داده‌اند که مجموع مبلغ آن‌ها به بیش از 738 میلیون دلار می‌رسد. منتها آن‌ها قانون مالیات بر درآمد را اجرا نکرده‌اند و حالا ممکن است در معرض جریمه‌ای بالغ بر 134 میلیون دلار قرار بگیرند.
 
تحقیقات دولت هند ادامه دارد
یکی از این شرکت‌ها با انجام پرداخت‌هایی از طریق مالک خود هزینه‌هایش را افزایش داد تا سود مشمول مالیات خود را کاهش دهد. افزون بر این، اداره مالیات هند در حال بررسی اتهام این دو شرکت مبنی بر استقراض ساختگی 671 میلیون دلاری است. یکی از این شرکت‌ها از خدمات مالی یک شرکت هندی استفاده کرده اما تعهدات مالیاتی خود را انجام نداده است. این تعهدات چیزی حدود 40 میلیون دلار اعلام شده است.
 
اسناد و اطلاعاتی که از دفاتر شیائومی و اوپو در حداقل 11 مرکز در کشور هند به دست آمده همچنان تحت بررسی مقامات قرار دارد، بنابراین مشخص نیست که آینده این پرونده چه خواهد شد و چه اتهامات دیگری علیه این دو شرکت مطرح می‌شود.
 
ولی با توجه به اطلاعیه‌ای که در حال حاضر منتشر شده، شیائومی و اوپو باید منتظر جریمه‌های سنگین و اقدامات قانونی جدی باشند. به‌علاوه، اگر این دو شرکت بخواهند فعالیت‌های خود را در هند ادامه دهند (که به احتمال زیاد این کار را انجام خواهند داد)، با سخت‌گیری‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته روبرو می‌شوند و فرصتی برای اشتباه کردن نخواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.