تلفن همراه

گوشی

January 3, 2022
16:27 دوشنبه، 13ام دیماه 1400
کد خبر: 131986

در آیفون 14 بریدگی نمایشگر جای خود را به حفره کپسولی‌شکل می‌دهد

 
یکی از افشاگران خوش‌سابقه می‌گوید اپل می‌خواهد در صفحه‌نمایش آیفون 14 به‌جای ناچ از حفره‌ای کپسولی‌شکل استفاده کند.
 
طی چند وقت اخیر شایعه‌های متعددی را درباره‌ی گوشی‌های مورد انتظار سری آیفون ۱۴ اپل (Apple iPhone 14) شنیده‌ایم و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد دارند تغییرات محسوسی را در گوشی‌های نسل جدید خود اعمال کنند. مارک گارمن، تحلیلگر بلومبرگ که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی افشای اطلاعات مربوط به اپل دارد، مدعی شده گوشی‌های سری آیفون 14 دارای بریدگی (ناچ) در بالای صفحه‌نمایش نخواهند بود. گارمن می‌گوید اپل به پیشرفت‌های لازم دست پیدا کرده است تا حسگرهای موردنیاز را درون حفره‌ای کپسولی جای دهد.
 
به گزارش Gizmochina، اپل قبلاً اعلام کرده که حضور بریدگی در بالای صفحه‌نمایش آیفون‌هایش ضروری است، چون این بریدگی از حسگرهایی میزبانی می‌کند که برای کارکرد دوربین سلفی و البته فناوری فیس ID لازم هستند. اینکه اپل چگونه می‌تواند حسگرهای متعدد را درون حفره‌‌ی جدید جای دهد،‌ سؤالی است که قطعاً پاسخ جالبی دارد.

 
پیش از انتشار گزارش جدید مارک گارمن، رسانه‌ی کره‌ای The Elec نیز مدعی شده بود گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به‌جای ناچ سراغ استفاده از حفره در بالای نمایشگر می‌روند. حتی مینگ‌چی کو نیز قبلاً گفته که آیفون ۱۴ اپل از حفره‌ای در بالای نمایشگر استفاده می‌کند. تعدد گزارش‌های مربوط به حذف بریدگی باعث می‌شوند تا حد زیادی این شایعه‌ها باورپذیر به نظر برسند.
 
اپل نخستین بار در گوشی آیفون ۱۰ سراغ بریدگی نمایشگر رفت و از زمان عرضه‌ی این گوشی (در سال ۲۰۱۷) تاکنون تغییرات چندانی در طراحی پنل جلوی گوشی‌هایش انجام نداده. بریدگی در آیفون‌ها میزبان سیستم دوربین TrueDepth است که دوربینی مادون قرمز، فلاش، دوربین سلفی و پروژکتور نقطه‌ای را شامل می‌شود.
 
برخی گزارش‌ها می‌گویند مدل‌های عادی خانواده‌ی آیفون ۱۴ همچنان به استفاده از بریدگی ادامه می‌دهند و اپل صرفاً در مدل‌های پرو سراغ حفره می‌رود. گزارش‌هایی دیگر اعلام می‌کنند اپل در نسل جدید گوشی‌هایش سراغ نسخه‌ی بهبودیافته‌ی فناوری فیس ID با حسگر لیزری ToF می‌رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.