سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
11:03 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132030

با CES2022/ ایسر از نسخه جدید لپ‌تاپ سوئیفت X با گرافیک اینتل Arc رونمایی کرد

 
در جریان نمایشگاه CES 2022، ایسر از نوت بوک پرچمدار جدید 16 اینچی سوئیفت X رونمایی کرد که یکی از اولین دستگاه‌ها با پشتیبانی از گرافیک اینتل Arc محسوب می‌شود.
 
ایسر علاوه بر کارت گرافیک اینتل آرک، لپ تاپ 16 اینچی سوئیفت X را به همراه پیشرفت‌های زیادی دیگری نسبت به نسل قبل روانه بازار خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگری با روشنایی 400 نیت، پشتیبانی از 100 درصد طیف رنگی sRGB و نسبت تصویر 16:10 اشاره کرد. همچنین مشتریان می‌توانند گزینه موردنظر خود را از بین نمایشگر WQXGA با وضوح 2560 در 1600 پیکسل یا WUXGA با وضوح 1920 در 1200 پیکسل انتخاب کنند.
 
اولین لپ تاپ ایسر با گرافیک اینتل Arc
 
از جمله مشخصات دیگر این لپ تاپ می‌توان به پردازنده جدید نسل دوازدهم اینتل با گرافیک جدید آرک اشاره کرد. پردازنده این دستگاه همچنین با حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5، حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD و همچنین فناوری WiFi 6E همراه می‌شود. از جمله تغییرات دیگر این دستگاه نسبت به نسل قبل می‌توان به وزن سبک‌تر و همچنین وب‌کم فول اچ‌دی آن اشاره کرد.
 
طبق گفته ایسر، طراحی جدید این شرکت با دو فن، دریچه‌های هوای بزرگتر و باریک‌تر و همچنین ورودی‌های بزرگتر روی کیبورد باعث می‌شود تا نسبت به نسخه‌های قبلی 10 درصد بیشتر گرما داخل آن دفع شود. ایسر همچنین توضیح داد که نسخه فعلی سوئیفت ایکس که از کارت گرافیک RTX 3050 / 3050 Ti بهره می‌برد، تا زمان نه چندان دوری همچنان به بازار عرضه خواهد شد.
 
در همین حال، نسخه 14 اینچی این دستگاه تمام پیشرفت‌های سخت‌افزاری از جمله نمایشگر بهتر، تراشه نسل دوازدهم اینتل، تا 16 گیگابایت رم و ویندوز 11 را ارائه می‌کند اما کارت گرافیک آن همان RTX 3050 / 3050 Ti باقی خواهد ماند.
 
اگرچه تاریخ عرضه یا قیمت این دستگاه برای بازار ایالات متحده مشخص نشده، اما انتظار می‌رود تا پایان فوریه یا ابتدای مارس با قیمت حدود 1000 پوند وارد بازار بریتانیا شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.