سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
11:06 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132031

با CES2022/ لپ‌تاپ دل XPS 13 پلاس با طراحی جدید و بدون جک هدفون معرفی شد

 
دل XPS 13 یک اولترابوک باریک و سبک است که طرفداران زیادی در دنیا دارد، حالا این کمپانی از مدل قدرتمندتر این لپ تاپ به نام دل XPS 13 پلاس رونمایی کرده است. در این محصول فاصله کمتری بین کلیدهای کیبورد وجود دارد و دل از آن جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرده. تاچ پد هم در بخش پایینی کیبورد ادغام شده است.
 
شاید اولین نکته‌ای که در تصاویر XPS 13 پلاس به چشم برسد، عدم وجود تاچ‌پد است. البته باید اشاره کرد که دل در لپ تاپ خود مانند دستگاه‌های دیگری از جمله «سرفیس لپ تاپ استودیو» از نوعی تاچ پد لمسی بهره برده که هیچ حاشیه‌ای ندارد و ظاهری صاف و یکپارچه را ارائه می‌کند. علاوه بر این، دکمه‌های صفحه کلید این لپ تاپ اکنون بزرگتر شده و ظاهری مربع شکل به خود گرفته است.
 
 
مشخصات لپ تاپ دل XPS 13 پلاس
ویژگی جدید دیگر XPS 13 پلاس نسبت به دستگاه‌های گذشته وب‌کم آن است که البته از وضوح 720p پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه دستگاه‌های نسل قبلی در کیفیت وب‌کم چندان موفق نبوده‌اند، دل می‌گوید که اکنون روی بهبود این ویژگی تمرکز کرده است.
 
علاوه بر تغییرات طراحی، XPS 13 پلاس با وجود تراشه‌های سری P جدید اینتل نسبت به XPS 13 معمولی قدرت بیشتری را ارائه می‌کند.
 
نمایشگر 13.4 اینچی این دستگاه نیز که نسبت تصویر 16:10 را ارائه می‌کند با وضوح 1920 در 1200، 1920 در 1200 لمسی، 3840 در 2400 لمسی و 3456 در 2160 لمسی OLED و دو رنگ پلاتینیوم (سفید) و گرافیت (مشکی) عرضه می‌شوند. حتی یک نسخه توسعه‌دهنده برای این دستگاه وجود دارد که از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می‌کند.
 
عرضه XPS 13 پلاس از بهار پیش رو آغاز خواهد شد و قیمت پایه 1199 دلاری را به همراه دارد.
 
دل همچنین در نمایشگاه CES 2022 از مانیتور 32 اینچی جدیدی با وضوح 4K تحت عنوان UltraSharp 32 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های این مانیتور که برای کنفرانس‌ها طراحی شده می‌توان به میکروفن دوگانه، اسپیکرهای 14 واتی و وب کم 4K اشاره کرد. عرضه این دستگاه نیز از 9 فروردین 1401 آغاز خواهد شد و قیمت آن هنوز مشخص نشده.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.