سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
14:15 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132044

با CES2022/ تب ساخت خودروی برقی به سونی رسید

 
شرکت سونی در حال بررسی عرضه خودروی برقی خود و پیوستن به رقیبان فناوری نظیر شیائومی و فاکسکان است که به این حوزه وارد شده‌اند.
 
 کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل شرکت سونی در سخنرانی خود در نمایشگاه CES تاسیس شرکت سونی موبیلیتی (Sony Mobility) را برای ورود به بازار خودروی برقی اعلام کرد. این شرکت همراه با این خبر، نمونه اولیه شاسی بلند برقی ویژن اس ۰۲ را رونمایی کرد با این حال به جزییات مربوط به قیمت یا زمان عرضه این محصول اشاره ای نکرد.
 
سونی در تولید حسگرها برای خودروهای خودران و هوشمند پیشرو بوده است. ارزش سهام این شرکت در معاملات روز چهارشنبه بازار توکیو ۴.۷ درصد صعود کرد. اگرچه موقعیت برتر سونی در حوزه محصولات الکترونیکی مصرفی توسط رقیبانی آسیایی نظیر سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی تا حدودی ضعیف شده است اما این شرکت ژاپنی همچنان فناوریهای پیشرفته‌ای در بخشهایی مانند حسگرهای مهم برای رانندگی خودران در آستین دارد. سونی یکی از بزرگترین شرکتهای سرگرمی جهان مانده است و سیستمهای صوتی و سرگرمی برای خودروهای نسل جدید به شدت مورد توجه هستند.
 
مدیرعامل سونی گفت: ما در حال بررسی عرضه تجاری خودروی برقی سونی هستیم. سونی به عنوان یک شرکت سرگرمی خلاق برای بازتعریف تحرک پذیری، در موقعیت خوبی قرار دارد.
 
این شرکت نخستین نمونه اولیه خودروی برقی با نام "ویژن اس ۰۱" را در سال ۲۰۲۰ در همین رویداد رونمایی کرده بود. نمونه اولیه ویژن اس ۰۲ از پلتفرم خودروی برقی مشابه ویژن اس ۰۱ استفاده می کند که تست آن در جاده‌های عمومی اروپا از دسامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد. این خودرو که با همکاری بازیگران صنعت شامل مگنا اینترنشنال و رابرت بوش طراحی شده بود، یک خودروی مفهومی برای نمایش فناوریهای سونی در حوزه سرگرمی و حسگرها بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای فناوری از شیائومی چین گرفته تا فاکسکان تایوان برای متنوع کردن منابع درآمدشان از تلفنهای هوشمند و رایانه‌های شخصی، به حوزه خودروی برقی وارد شده اند. برنامه‌ شرکت اپل برای ساخت یک خودروی برقی در میان برنامه‌هایی است که با علاقه زیادی دنبال می شود. بلومبرگ نیوز در نوامبر گزارش کرده بود بزرگترین شرکت فناوری جهان به فعالیتهای توسعه در این بخش سرعت بخشیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.