تلفن همراه

گوشی

January 7, 2022
13:30 جمعه، 17ام دیماه 1400
کد خبر: 132097

مشخصات گوشی تاشو پیکسل گوگل Pipit در گیک‌بنچ رویت شد

 
ماه‌ها قبل شایعاتی درباره عرضه گوشی تاشو پیکسل منتشر شده بود و اکنون مشخصات این دستگاه با نام رمز Google Pipit در بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شده که علاوه بر تایید این دستگاه برخی مشخصات آن را فاش می‌کند.
 
طبق اسناد ارائه شده از گیک‌بنچ، ظاهرا گوشی تاشو پیکسل توسط یک چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس پایه 1.80 گیگاهرتز تغذیه می‌شود. همچنین در این گزارش به وجود چهار هسته کارآمد با فرکانس 1.80 گیگاهرتزی اشاره شده است. علاوه بر این، ظاهرا دستگاه تاشو آینده گوگل دارای دو هسته CPU با فرکانس 2.80 گیگاهرتز و دو هسته دیگر با فرکانس 2.5 گیگاهرتز خواهد بود و پردازشگر گرافیکی آن Mali G78 است.
 
 
مشخصات احتمالی گوشی تاشو پیکسل
هرچند هنوز به صورت رسمی تایید نشده، اما مشخصات پردازنده این دستگاه اشاره می‌کند که گوشی تاشو پیکسل می‌تواند از تراشه اختصاصی تنسور گوگل بهره ببرد که هم اکنون در سری گوشی‌های پیکسل 6 نیز از آن‌ها استفاده شده است. از جمله مشخصات دیگر این دستگاه می‌توان به 12 گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید 12 اشاره کرد. همچنین طبق تصویر ارائه شده، این گوشی در آزمون تک هسته‌ای به امتیاز 4811 و در آزمون چند هسته‌ای به امتیاز 11349 دست پیدا کرده است.
 
در گزارش‌های قبلی توضیح داده شده بود که گوگل Pipit احتمالا به سنسور 12 مگاپیکسلی IMX 363 سونی به عنوان دوربین اصلی خود مجهز خواهد شد که می‌تواند با یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 همراه شود. همچنین گفته شده که نمایشگر داخلی آن دارای دوربین 8 مگاپیکسلی IMX3555 سونی خواهد بود و در بالای نمایشگر بیرونی دستگاه نیز از همین سنسور بهره گرفته خواهد شد.
 
با این وجود می‌توان گفت که گوگل در دوربین گوشی تاشو پیکسل خود از تجربه‌های عکاسی درجه یک پیکسل 6 و 6 پرو بهره نخواهد گرفت. هم اکنون جزئیات بیشتری درباره این دستگاه تاشو منتشر نشده است اما احتمالا با وجود هجوم بسیاری از تولیدکنندگان به سمت بازار گوشی‌های تاشو، گوگل نیز قصد داشته باشد حضور خود را به زودی اعلام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.