اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 9, 2022
11:28 یکشنبه، 19ام دیماه 1400
کد خبر: 132133

خسارت ۵.۵ میلیارد دلاری قطعی‌های اینترنت به اقتصاد جهانی

 
گزارش یک گروه حقوق دیجیتالی نشان داد تعطیلی‌های اینترنت ۵.۵ میلیارد دلار ضرر به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ تحمیل کرده است.
 
 گزارش سالانه گروه حقوق و امنیت دیجیتالی Top۱۰VPN نشان داد قطعی‌های اینترنت، تعطیلی‌های شبکه اجتماعی و محدود کردن دسترسی به پهنای باند از سوی دولت‌ها جمعا ۵.۵ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ تحمیل کرده است.
 
طبق گزارش گروه Top۱۰VPN، اقتصاد میانمار از تعطیلی‌های اینترنت شدیدترین آسیب را دید. ارتش میانمار در فوریه سال ۲۰۲۱ در کودتایی به قدرت رسید و پس از آن قطعی گسترده اینترنت و بستن شبکه‌های اجتماعی روی داد. اقتصاد میانمار در نتیجه تعطیلی اینترنت ۲.۸ میلیارد دلار خسارت دید.
 
نیجریه دومین کشوری بود که بیشترین ضرر اقتصادی را از محدودیت‌های اینترنتی متحمل شد و پس از این که دسترسی به توییتر در ژوئن مسدود شد، ضرر اقتصادی این کشور به ۱.۵ میلیارد دلار بالغ شد.
 
بنا بر این گزارش سالانه، هزینه اقتصادی قطعی اینترنت از سوی دولت، سال گذشته ۳۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد کرد.
 
گروه Top۱۰VPN برآورد کرد قطعی اینترنت توسط دولت‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۸۶ میلیون نفر را از دسترسی به اینترنت محدود کرد که در مقایسه با ۲۶۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰، افزایش ۸۱ درصدی داشت.
 
ساموئل وودهامز، یکی از نویسندگان این گزارش به بیزنس اینسایدر گفت: از تبلیغات تا حمایت مشتری، پلتفرمهای شبکه اجتماعی ابزار حیاتی برای شرکتهای سراسر جهان هستند و هنگامی که قطع می‌شوند، این شرکتها به شدت آسیب می بینند. با محدودیتهای اینترنتی که امسال در قزاقستان و سودان ایجاد شده است، قطعی‌های اینترنت به این زودی تمام شدنی نیستند.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گروه Top۱۰VPN با برآورد مدت قطعی‌ها در سراسر جهان، به برآورد تاثیر اقتصادی تعطیلی‌های اینترنت می‌پردازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.