اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 9, 2022
14:19 یکشنبه، 19ام دیماه 1400
کد خبر: 132145

علی‌بابا پلاس؛ پلتفرمی برای اشتراک تجربه کاربران از سفرها

 
علی‌‌بابا پلاس قصد دارد با تجمیع نظرات و تجربه‌های مردم از سفرهای خود به ارتقای کیفیت صنعت گردشگری کمک کند.
 
به گزارش روابط عمومی علی‌بابا، این مجموعه اخیراً از آخرین محصول شرکت سفرهای علی‌بابا به نام «علی‌بابا پلاس» رونمایی کرد. این پلتفرم که بر پایه محتوای تولیدشده از سوی کاربر یا UGC پیاده‌سازی شده، این امکان را فراهم کرده تا مسافران نظرات و تجارب‌ خود را از مقاصد سفرشان با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
 
این محصول در فاز اول مناطق گردشگری پنج شهر پرمخاطب کشور یعنی مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و رشت را در بر گرفته است. مقاصد گردشگری در این محصول به چهار دسته خوردوخوراک، جاذبه‌های گردشگری، خرید و اقامت طبقه‌بندی شده و برای هر شهر دست‌کم ۳۰۰ مکان به نمایش درآمده است.
 
مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل علی‌بابا، این محصول را بخشی از آینده علی‌بابا دانسته و معتقد است این مجموعه اهداف بلندی مانند توانمندسازی جامعه در خلق تجربه شایسته سفر و خلق ثروت برای مناطق محروم را دنبال می‌کند.
 
به گفته حسینی‌نژاد، در چند روزی که از راه‌اندازی این سرویس می‌گذرد، بیش از سه هزار تجربه در علی‌بابا پلاس به ثبت رسیده است و به‌ این‌ ترتیب خدمات‌دهندگان و تامین‌کنندگان برای بهبود جایگاه‌شان در نگاه مسافر هرچه می‌توانند انجام می‌دهند، چراکه درآمدشان مستقیماً به نظرات مشتریان وابسته است.
 
در حال حاضر تمامی ۱۵۶۰ مقصد سفر با ۱۵ تصویر منحصربه‌فرد به نمایش درآمده و برای هر کدام اطلاعات دسترسی کاملی (لوکیشن و آدرس) موجود است. به‌ علاوه شماره تلفن مقاصد و سایر اطلاعات مرتبط، امکانات و تجهیزات نیز آورده شده است. همچنین طبق برنامه زمانی اعلام‌شده، وضعیت آب‌وهوا، موقعیت مکانی کاربر به منظور راحت پیدا کردن مقاصد نزدیک و سفرسازی (Trip Planner)، به‌ زودی در این پلتفرم جای خواهد گرفت.
 
تعداد شهرهای علی‌بابا پلاس نیز با اضافه شدن کیش، قشم، یزد، اهواز و گرگان تا نوروز ۱۴۰۰ به عدد ۱۰ افزایش خواهد یافت.
 
قرار است در دو ماه آینده از نسخه کامل علی‌بابا پلاس در اپلیکیشن علی‌بابا رونمایی شود و به گفته روابط عمومی این شرکت، از ابتدای سال ۱۴۰۱ امکان درخواست فعالیت کاربران به این محصول اضافه خواهد شد، به‌ نحوی‌ که می‌توانند محتوا تولید و POI منحصر به تجربه سفرشان را به محصول اضافه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.