اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 9, 2022
16:30 یکشنبه، 19ام دیماه 1400
کد خبر: 132157

نقشه واتساپ عوض می شود/ پیدا کردن مکان‌های مهم با واتس اپ آسان تر خواهد شد

کاربران واتساپ می‌توانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و سایر موارد را در بخش جداگانه‌ای ببینند. با این حال، مشخص نیست که آیا کاربران می‌توانند مستقیماً از واتس اپ سفارش کالا و خدمات دهند یا فقط می‌توانند جزئیات تماس، مکان و سایر اطلاعات از این قبیل را مشاهده کنند.
 
 
جی پلاس؛ کاربران واتس اپ ممکن است ویژگی جدیدی دریافت کنند که به آن‌ها کمک می‌کند مکان‌های مهم اطراف را به راحتی پیدا کنند.
 
واتس‌اپ می‌تواند بخش جدیدی به نام Businesses Nearby را دریافت کند.
 
همانطور که از نام این ویژگی پیداست، کاربران می‌توانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و سایر موارد را در بخش جداگانه‌ای ببینند. با این حال، مشخص نیست که آیا کاربران می‌توانند مستقیماً از واتس اپ سفارش کالا و خدمات دهند یا فقط می‌توانند جزئیات تماس، مکان و سایر اطلاعات از این قبیل را مشاهده کنند.
 
این گزارش می‌گوید که این ویژگی در نسخه بتای واتس اپ برای اندروید مشاهده شده است، اما احتمالاً در آیفون‌ها نیز عرضه خواهد شد. این ویژگی در حال حاضر در دست توسعه است و تاریخ تایید شده‌ای برای عرضه آن وجود ندارد.
 
ویژگی نقشه هوشمند اختصاصی وارد واتس اپ می‌شود
در همین حال، حساب‌های تجاری واتس‌اپ در حال دریافت میانبر جدیدی برای پاسخ‌دهی سریع به پیام‌ها هستند. واتس اپ که برای کاربران iOS و اندروید بتا موجود است، میانبر جدیدی را در منوی اکشن اشتراک گذاری چت اضافه کرده است. وقتی کاربر روی علامت + برای آیفون و علامت پیوست برای اندروید ضربه می‌زند، گزینه جدید همراه با دوربین، کتابخانه عکس و ویدیو، کاتالوگ و سایر گزینه‌ها قابل مشاهده است. این گزینه به کاربران واتس اپ بیزینس بتا اجازه می‌دهد تا به سرعت به پیام‌ها پاسخ دهند.
 
ویژگی پاسخ سریع در حال حاضر برای حساب‌های تجاری واتس اپ در دسترس است. با فشار دادن '/' روی صفحه کلید می‌توان آن را فعال کرد. سپس آن‌ها می‌توانند پیامی را از فهرست برای ارسال به مشتری انتخاب کنند.
 
واتس‌اپ اخیراً یک ویژگی جدید را برای محافظت از کاربران خود فعال کرده است، این ویژگی جدید توانایی برخی برنامه‌ها در اپ استور و فروشگاه گوگل پلی  را برای بررسی آخرین مشاهده یا آنلاین بودن مخاطبین منتخب در واتس‌اپ از بین می‌برد.
 
تا زمانی که کاربر یک چت فعال با یک شخص داشته باشد یا اگر با آن شخص چت کرده باشد، نمی‌تواند آخرین بازدید یا وضعیت آنلاین بودن را بررسی کند. با استفاده از این ویژگی، هیچ فرد ناشناسی نمی‌تواند ببیند آخرین بار چه زمانی در واتس اپ دیده شده اید یا وضعیت آنلاین شما را ببیند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.