تلفن همراه

گوشی

January 10, 2022
16:57 دوشنبه، 20ام دیماه 1400
کد خبر: 132195

اوپو A36 با تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ و قیمت ۲۵۱ دلار معرفی شد

 
اوپو A36 جدیدترین گوشی اقتصادی اوپو محسوب می‌شود که دارای صفحه‌نمایش ۶.۵۶ اینچ LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، پنل پشت شیشه‌ای مات و دوربین دو‌گانه است.
 
به‌گزارش گیزموچاینا، اوپو بی‌سروصدا گوشی هوشمند اقتصادی جدیدی به نام اوپو A36 را در چین معرفی کرده است. این گوشی صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالا، سیستم دوربین دوگانه، تراشه‌ی کوالکام، پوشش شیشه‌ای مات در پشت و باتری با ظرفیت بالا را دارا است.
 
مشخصات و ویژگی‌های اوپو A36
اوپو A36 به صفحه‌نمایش ۶.۵۶ اینچی LCD با رزولوشن ۱۶۱۲ در ۷۲۰ پیکسل (+HD)، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز و حفره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی در گوشه‌ی بالا سمت چپ مجهز شده است. صفحه‌نمایش، ۹۶ درصد از طیف رنگی NTSC و صد درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و روشنایی آن به حداکثر ۶۰۰ نیت می‌رسد. افزون‌براین، دارای نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۹٫۹ درصد است و می‌تواند ۱۶٫۷ میلیون رنگ تولید کند و از تراکم پیکسلی 269PPI بهره می‌برد.
 
اوپو A36 در قسمت پشت دارای پنل شیشه‌ای مات با برآمدگی دوربین مستطیلی در گوشه بالا سمت چپ است. شیشه‌ی عقب مانند سری اوپو رنو میلیون‌ها ساختار کریستالی دارد.

در بخش دوربین، تنظیمات دوربین دوگانه در پشت قرار دارد که شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سنجش عمق ۲ مگاپیکسل است. همچنین در قسمت جلو از دوربین ۸ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدئویی استفاده می‌کند.
 
گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی اوپو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام به‌‌ همراه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 بهره می‌برد. در بخش نرم‌افزار، این گوشی رابط کاربری ColorOS 11.1 بر‌ پایه‌ی اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند و دارای یک درگاه کارت حافظه برای افزایش بیشتر فضای ذخیره‌سازی تا یک ترابایت است.
 
در بخش اتصال، اوپو A36 از دو سیم‌کارت، شبکه‌ی ارتباطی 4G، وای‌فای دو بانده، بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به GNSS، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB Type-C اشاره کرد. تمام حسگرهای مورد نیاز مانند شتاب‌سنج، سنسور نور محیط، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و حسگر اثرانگشت در کنار بدنه قرار دارد.
 
ابعاد این گوشی هوشمند ۱۶۴٫۴ در ۷۵٫۷ در ۸٫۴ میلی‌متر است و ۱۸۵ گرم وزن دارد و انرژی آن توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت با پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی تأمین می‌شود.
 
قیمت و دسترسی اوپو A36
 
اوپو A36 در یک مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱۵۹۹ یوآن (۲۵۱ دلار) در چین عرضه می‌شود. گوشی مذکور را می‌توان در رنگ‌های مشکی و آبی خریداری کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.