تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 15, 2022
17:16 شنبه، 25ام دیماه 1400
کد خبر: 132342

بازار سبزپوش رمزارزها

 
 بررسی بازار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت نشان‌دهنده رشد اغلب ارزهای دیجیتال است و بخش عمده‌ای از ۱۰ رمز ارز صدرنشین این بازار با افزایش قیمت مواجه شدند.
 
نوسانات بازار رمزارزها همچنان ادامه دارد. در هفته‌ای که گذشت هشت ارز صدرنشین بازار رمز ارزها با رشد روبه‌رو شدند و در برخی روزها رشد آن‌ها از ۲۰ درصد نیز عبور کرد.
 
بر اساس رصد بازار رمز ارزها (coinmarketcap.com)، در ساعت ۱۴ امروز، نرخ بیت‌کوین با افزایش ۱.۱۹ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۴۳ هزار و ۱۵۰ دلار در بازار معامله شد. این ارز قدیمی و تاثیرگذار بازار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت با ۲.۴۳ درصد رشد قیمت رو به رو شد.
 
در هفته‌ای که گذشت رمزارزهای اتریوم با ۳.۰۱ درصد،  بی. ان. بی ۷.۸۵ درصد، یو اس دی کوین ۰.۲ درصد، کاردانو ۱.۹۷ درصد، ریپل ۰.۸ درصد، ترا ۱۶.۰۸ درصد و پولکادات ۸.۴۶ درصد افزایش قیمت مواجه شده‌اند.
 
حدود ۱۵۰ ارز به ارزهای دیجیتال اضافه شد
 
در این بازار، اکنون در حال مبادله هستند. بر اساس آخرین آمار، تعداد ارزهای دیجیتال جهان اکنون به۱۶ هزار و ۸۲۴ ارز رسیده که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰ ارز به آن افزوده شده است.
 
ارزش بازار رمز ارزها از ۲ هزار میلیارد دلار عبور کرد
 
اکنون سهم دامیننس  (Dominance) بیت‌کوین به ۳۹.۵  درصد رسیده که نسبت به روز گذشته با کاهش حدود نیم ‌درصدی روبه‌رو شده است. سهم اتریوم در این بازار نیز ۱۹.۲ درصد شد. روند افزایشی قیمت ارزهای دیجیتال باعث شد ارزش این بازار اکنون از مرز ۲ هزار میلیارد دلار نیز عبور کند.
 
ارزش بازار بیت‌کوین (Bitcoin) نیز امروز به ۸۱۴ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز به ۳۹۶ میلیارد و ۳۸۱ دلار رسیده است.
 
رشد قیمت بیت‌کوین و اتریوم
 
نرخ بیت‌کوین در هفت روز گذشته ۲.۶۳ درصد افزایش یافته و اتریوم که در ماه‌های گذشته اغلب در کانال قیمتی چهار هزار دلار قرار داشت، در این هفته با ۳.۳۱ درصد رشد به قیمت ۳ هزار و ۳۳۴ دلار رسیده است.
 
قیمت بیت‌کوین که حدود ۲ ماه قبل از مرز ۶۰ هزار دلار نیز عبور کرده بود، اکنون در مرز کانال ۴۳ هزار دلاری معامله می‌شود.
 
در بازار امروز، تتر (Tether) یک دلار، یو اس دی کوین (USD Coin) یک دلار، بی. ان. بی (BNB) ۴۹۴ دلار و ۴۵ سنت، سولانا (Solana) ۱۴۶ دلار و ۲۱ سنت، کاردانو (Cardano) یک دلار و ۲۷ سنت، ریپل (XRP) ۷۷ سنت، ترا (Terra) ۸۲ دلار و ۵ سنت و پولکادات (Polkadot) با قیمت ۲۷ دلار و ۲۵۰ سنت معامله شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.