تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 16, 2022
11:14 یکشنبه، 26ام دیماه 1400
کد خبر: 132350

نصر کشور درخواست کرد: دریافت حق بیمه از قراردادهای خرید لایسنس متوقف شود


سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای کشور با همکاری نصر تهران خواستار توقف دریافت حق بیمه از قراردادهای خرید لایسنس، تجهیزات سخت‌افزاری و تجهیزات نرم‌افزاری شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای استان تهران، برخی از شعب سازمان تامین اجتماعی، قراردادهایی را که موضوع آن‏ها به صورت مشخص فروش تجهیزات سخت‏‌افزاری یا نرم‏‌افزاری یا خرید لایسنس است مشمول حق بیمه کرده‌اند در حالی که این نوع قراردادها مشمول حق بیمه نیست.
 
بر همین اساس رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای کشور طی نامه‏‌ای خطاب به میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است: طبق بند ۱۴ (نحوه محاسبه حق بیمه اشخاص حقوقی) بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران، برای اشخاص حقوقی که دفاتر و اسناد قانونی خود را بر اساس ضوابط و مقررات قانونی تنظیم کرده‏‌اند باید حق بیمه کارکنان شاغل در قرارداد طبق لیست و بازرسی انجام‌شده از دفاتر قانونی وصول و مفاصاحساب قرارداد بدون اعمال ضریب صادر شود.
 
همچنین به استناد بند ۱۶ بخشنامه‌ی مذکور، قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اشخاص حقوقی که برابر اساسنامه دارای فعالیت انفورماتیکی و دارای مجور فعالیت معتبر و مرتبط (از سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای) هستند، قراردادهایی که موضوع‌شان منطبق با یکی از موارد مندرج در پیوست این بخشنامه بوده و طبق گواهی واگذارنده عملیات پیمان توسط کارکنان دفتر مرکزی مقاطعه کار انجام شده باشد، در محل دفتر مرکزی شرکت متمرکز و نحوه محاسبه حق بیمه کارکنان شاغل در اجرای عملیات طبق بند (۱۴) خواهد بود.
 
در این نامه تاکید شده است که روش اتخاذشده از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی مغایر بندهای ۱۴ و ۱۶ بخشنامه‌ تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران است و به عبارت دیگر دریافت حق بیمه یک بار بر اساس بازرسی از دفاتر قانونی و یک بار با اعمال ضریب به صورت مضاعف انجام شده که موجه نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.