تلفن همراه

فناوری

January 17, 2022
14:22 دوشنبه، 27ام دیماه 1400
کد خبر: 132393

اپراتورهای آمریکا 22.5 میلیارد دلار برای استفاده از طیف‌های جدید 5G هزینه کردند

 
اپراتورهای مخابراتی آمریکا از جمله AT&T، تی-موبایل و Dish میلیاردها دلار صرف خرید مجوز استفاده از طیف های 5G در باند 3.45 تا 3.55 گیگاهرتزی کرده‌اند. گفته می‌شود که در این مزایده رقم پیشنهادها به 22.5 میلیارد دلار رسیده است.
 
به گزارش وال استریت ژورنال، اپراتور AT&T با 9 میلیارد دلار بزرگترین خریدار این مزایده بود. در رده‌های بعدی Dish با 7.3 میلیارد دلار و تی-موبایل با 2.9 میلیارد دلار قرار دارند. نکته جالب این بود که اپراتور ورایزن در این حراجی حضور نداشت. ولی چند شرکت کوچک مثل Three Forty-Five از دیگر خریداران این مزایده بودند.
 
حراج طیف 5G توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برگزار شد و در ماه نوامبر به پایان رسید. مجموع رقم پیشنهادها حدود 22.5 میلیارد دلار بود تا این مزایده به سومین مزایده بزرگ تاریخ FCC تبدیل شود. بزرگ‌ترین مزایده تاریخ این کمیسیون با مجموع رقم 80 میلیارد دلار بر سر باند C سال گذشته برگزار شده بود.
 
استفاده از طیف جدید 5G به رادیوهای جدیدی نیاز دارد
 
اپراتورها برای استفاده از باند 3.45 گیگاهرتز باید رادیوهای جدیدی روی دکل‌های خود نصب کنند. گوشی‌های هوشمندی که از باند C پشتیبانی می‌کنند، ممکن است با این دامنه فرکانسی سازگاری داشته باشند، چون هر دو باند تحت استاندارد n77 قرار می‌گیرد که فرکانس 3.3 تا 4.2 گیگاهرتز را پوشش می‌دهد.
 
وال استریت ژورنال می‌گوید با وجود این که باند 3.45 گیگاهرتز در نزدیکی باند C عمل می‌کند، ولی برخلاف باند C احتمالا با تجهیزات رادیویی هواپیماها تداخل نخواهد داشت.
 
مشکل تداخل چند وقتی است که جلوی توسعه 5G در باند C را گرفته و پیاده‌سازی آن را به تعویق انداخته است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) تاکنون دو بار به خاطر نگرانی درباره ایمنی هواپیماها مانع از راه‌اندازی 5G در این باند شده است. با این حال، اپراتورها معتقدند که صنعت هواپیمایی می‌خواهد پیاده‌سازی این شبکه را آن‌قدر به تعویق بیندازد که شرکت‌ها مجبور به پرداخت هزینه ارتقای تجهیزات هواپیماها شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.