تلفن همراه

گوشی

January 18, 2022
14:23 سه شنبه، 28ام دیماه 1400
کد خبر: 132428

اپل تایید کرد: سری آیفون 13 از قابلیت «حذف نویز» برای تماس‌ها پشتیبانی نمی‌کنند

 
پشتیبانی اپل به صورت رسمی تایید کرد که سری آیفون 13 فاقد ویژگی «حذف نویز» (Noise Cancellation) برای تماس‌ها است، قابلیتی که بیش از یک دهه در دسترس گوشی‌های آیفون قرار داشته است.
 
در چند وقت گذشته، برخی کاربران به مشکل عدم وجود ویژگی کاهش نویز برای تماس‌های تلفنی خود در تنظیمات گوشی‌های سری آیفون 13 اشاره کرده‌ بودند. اکنون یکی از کاربران گفتگوی خود با پشتیبانی اپل را به اشتراک گذاشته و طبق گفته کوپرتینویی‌ها، ظاهرا این قابلیت بدون دلیل خاصی به طور کلی از گوشی‌های جدید اپل حذف شده است.
 
پشتیبانی اپل در پیام خود به این کاربر توضیح می‌دهد:
 
ویژگی حذف نویز در گوشی‌های آیفون 13 در دسترس نیست، به همین دلیل این گزینه را در تنظیمات مشاهده نمی‌کنید.
 
شکایت کاربران از عدم وجود این ویژگی در آیفون 13
 
تقریبا از یک ماه پیش، کاربران شبکه‌های اجتماعی به عدم وجود ویژگی حذف نویز در نسل جدید گوشی‌های اپل برای تماس‌های تلفنی خود اشاره می‌کنند که تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت تماس‌ها می‌گذارد. همچنین این قابلیت در نسخه‌های قبلی گوشی‌های آیفون و بخش Accessibility تنظیمات آن‌ها وجود داشته، اما اکنون هیچ نشانه‌ای از آن وجود ندارد.
 
یکی از کاربران توضیح می‌دهد که در گذشته با پشتیبانی اپل صحبت کرده و ظاهرا آن‌ها در حال رفع این مشکل بوده‌اند:
 
من با پشتیبانی اپل در این مورد صحبت کرده‌ام. آن‌ها از این مشکل آگاه هستند و در حال حاضر تلاش می‌کنند تا آن را برطرف کنند. این مشکل همچنین هنگام مکالمه با آیفون 13 در CarPlay نیز دردسرساز است و باید در اسرع وقت برطرف شد.
 
هم اکنون هیچ توضیح بیشتری درباره اینکه چرا اپل از ارائه این ویژگی در گوشی‌های سری آیفون 13 صرف نظر کرده و آیا قصد دارد در آینده آن را برطرف کند یا خیر، وجود ندارد. بنابراین تمام تماس‌های تلفنی کاربران بدون این ویژگی برقرار خواهد شد و تنها در صورت استفاده از هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویز داخلی می‌توانید کیفیت تماس‌های خود را افزایش دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.