تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2022
13:12 پنجشنبه، 30ام دیماه 1400
کد خبر: 132501

هواوی با همکاری Cruve امکان پرداخت بدون تماس را فراهم می‌کند

 
هواوی از همکاری با سرویس Curve خبر داد تا امکان «پرداخت بدون تماس» را برای دستگاه‌هایی فراهم کند که از خدمات موبایل هواوی (HMS) پشتیبانی می‌کنند.
 
با این وجود، کاربران گوشی‌های هواوی که از HMS پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند اپلیکیشن Curve را از استور AppGallery (جایگزین گوگل پلی در دستگاه‌های تولیدکننده چینی) دانلود کرده و برای استفاده از خدمات پرداخت بدون تماس آن، ثبت نام کنند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که گوشی‌هایی از قابلیت پرداخت بدون تماس بهره می‌برند که از NFC برخوردار باشند.
 
نکته مهم اینکه کاربران همچنان می‌توانند روی گوشی‌های خود از قابلیت‌های بومی Curve بهره‌مند شوند و همچنین در 30 روز ابتدایی، از تمام خریدهای خود به میزان 1 درصد و از خریدهای AppGallery خود تا 5 درصد بازپرداخت دریافت کنند. البته این پیشنهاد فقط برای کاربران کشورهای خاصی مانند جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا در دسترس است.

 
روش جدید هواوی برای دور زدن تحریم‌ها
Curve یک سرویس کیف پول هوشمند است که تمام کارت‌های اعتباری و نقدی کاربران را برای پرداخت آسان‌تر در فروشگاه‌ها یکپارچه می‌کند. در واقع این سرویس مانند «گوگل پی» و «اپل پی» است اما با توجه به اینکه هواوی به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند، قصد دارد تا از طریق همکاری با Curve این قابلیت را در دسترس کاربران خود قرار دهد.
 
درست مانند اکثر اپلیکیشن‌های خدمات بانکی، Curve نیز می‌تواند هزینه کاربران را پیگیری کند، آمار خرید آن‌ها را نمایش دهد و با اکثر کارت‌های بانکی اروپایی کار می‌کند. همچنین این سرویس ویژگی‌های زیادی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به «بازگشت به زمان» (Go Back In Time) اشاره کرد که در صورت استفاده از کارت اشتباه در فروشگاه، به کاربران اجازه می‌دهد کارت دیگری را شارژ کنند.
 
غول فناوری چین از زمان دولت ترامپ به دلیل تهدید امنیت ملی با تحریم‌های زیادی توسط دولت ایالت متحده روبرو شده است تا از این طریق به بسیاری از سرویس‌های گوگل دسترسی نداشته باشد. همین امر کسب و کار این شرکت را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار داده و درآمد آن‌ها در سال 2021 با کاهش 29 درصدی به 99.45 میلیارد دلار رسیده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.