سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 22, 2022
11:00 شنبه، 2ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132517

همکاری فاکسکان با اندونزی برای ساخت خودروی برقی

 
شرکت فاکسکان تایوان اعلام کرد با وزارت سرمایه گذاری و چندین شرکت اندونزی برای پشتیبانی از ساخت خودروهای برقی در این کشور آسیای جنوب شرقی پیمان همکاری بسته است.
 
 فاکسکان که تولیدکننده قراردادی بزرگ آیفون اپل است، در سالهای اخیر فعالیتهایش را به حوزه خودروهای برقی گسترش داده و با استارتاپ آمریکایی فیسکر و گروه انرژی PTT PCL تایلند قراردادهایی را اعلام کرده است.
 
فاکسکان اعلام کرد تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری در حوزه خودروهای برقی از جمله تولید باطری با وزارت سرمایه گذاری اندونزی و همچنین شرکت باطری اندونزی، شرکت انرژی "پی تی ایندیکا" (PT Indika) و فروشنده اسکوتر برقی تایوانی "گوگورو" (Gogoro) امضا کرده است.
 
طبق اعلام فاکسکان، این همکاری که هدف آن ساخت یک اکوسیستم انرژی جدید در اندونزی است همچنین شامل ساخت صنایع پشتیبانی کننده خودروی برقی نظیر سیستمهای ذخیره سازی انرژی، ایستگاههای مبادله باطری و بازیافت است.
 
تحت این پیمان همکاری، یک پلتفرم ام آی اچ باز که خدمات سخت افزاری و نرم افزاری فراهم می کند، در دسترس شرکتها در اندونزی قرار می گیرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، لی یو یونگ، رییس هیات مدیره فاکسکان اعلام کرده که فاکسکان قصد دارد قطعات یا خدمات برای ۱۰ درصد از خودروهای برقی جهان تا سال ۲۰۲۵ یا تا ۲۰۲۷ فراهم کند و وعده داد با دانش مونتاژ خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان، هزینه های تولید و موارد دیگر را برای خودروسازی پایین می آورد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.