سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 22, 2022
11:11 شنبه، 2ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132521

آمریکا هشدار داد ممکن است صادرات تراشه به روسیه را ممنوع کند

 
مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) به نمایندگان انجمن صنعت تراشه آمریکا (SIA) اعلام کردند در صورت حمله روسیه به اوکراین، برای اقدامات فوری در بخش تراشه آماده باشند.
 
 به نقل از راشاتودی، پیتر هارل و تارون چابرا، مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) در یک تماس تلفنی جمعه گذشته، به نمایندگان انجمن صنعت تراشه(SIA)  اعلام کردند در صورت حمله روسیه به اوکراین، برای اقدامات فوری در بخش تراشه آماده باشند.
 
پس از این تماس تلفنی، مدیر این انجمن در ایمیلی به هیئت مدیره رویترز نوشت که "دولت (آمریکا) فعالانه در حال بررسی همه گزینه‌ها، از جمله مسدود کردن احتمالی دسترسی روسیه به تجهیزات الکترونیکی جهانی است.
 
در این پیام آمده است: شورای امنیت ملی با عبارات صریح، شدت وضعیتی را که در حال حاضر در اوکراین با آن دست و پنجه نرم می کند را بیان کرد و خاطرنشان کرد که این یک وضعیت فوق العاده و به طور بالقوه بدترین حمله فرامرزی است که از زمان جنگ جهانی دوم به وقوع خواهد پیوست.
 
در این ایمیل آمده است که اقدامات مختلف بالقوه می‌تواند شامل تحریم‌های مالی گسترده و محدودیت‌های صادراتی باشد، مانند آنچه در حال حاضر برای ایران و کره شمالی و همچنین برای غول مخابراتی چین یعنی شرکت هوآوی وجود دارد.
 
تحریم‌ها علیه این شرکت مستقیماً با صنعت تراشه گره خورده است. طبق قانون موسوم به قانون محصولات مستقیم خارجی، ایالات متحده می‌تواند هواوی را از دریافت محموله‌های تراشه، رایانه‌ و سایر تجهیزات الکترونیکی ساخته شده در هر نقطه از جهان در صورتی که با فناوری ایالات متحده تولید شده باشند، محروم کند.
 
بر اساس این گزارش، همین سرنوشت ممکن است اکنون در انتظار شرکت های فناوری روسیه باشد.
 
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از تایید این تماس تلفنی خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن "بسیار صریح اعلام کرده است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ایالات متحده به دنبال طیف وسیعی از گزینه ها – با متحدان و شرکای خود – برای تحمیل هزینه های سنگین به اقتصاد روسیه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.