اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 22, 2022
11:13 شنبه، 2ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132522

قابلیت انتقال چت از اندروید به آیفون در نسخه بتای واتساپ رؤیت شد

 
نسخه‌ی بتای واتساپ میزبان قابلیت انتقال چت از اندروید به آیفون شده است. البته انتقال چت‌ها پس از راه‌اندازی اولیه‌ی واتساپ در آیفون ممکن نخواهد بود.
 
واتساپ (WhatsApp) در ‌حال توسعه‌ی قابلیت جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد هنگام مهاجرت از اندروید به iOS، تاریخچه‌ی چت‌های خود را به آیفون منتقل کنند. بر‌ اساس آنچه فون‌آرنا به نقل از WABetaInfo می‌نویسد،‌ قابلیت مورد اشاره در نسخه‌ی ۲۲٫۲٫۷۴ بتای واتساپ iOS رؤیت شده است. اسکرین‌شات‌های این قابلیت نیز فاش شده تا با نحوه‌ی کارکرد آن آشنا شویم.

 
همان‌طور‌ که در اسکرین‌شات‌ها می‌بینید، به‌منظور انتقال تاریخچه‌ی چت‌ها از اندروید به آیفون، کاربر باید مجوز این کار را به واتساپ بدهد. در بخشی از اسکرین‌شات آمده که «اگر این مرحله را رد کنید، بعداً نخواهید توانست چت‌هایتان را [به آیفون] وارد کنید.»
 
این بدین معنی است که اگر از مراحل اولیه‌ی راه‌اندازی واتساپ در iOS عبور کنید، بعداً امکان انتقال چت‌ها را نخواهید داشت. صرف استفاده از اپلیکیشن واتساپ برای انتقال چت‌های این پیام‌رسان به آیفون کافی نیست. برای عملی کردن این کار به اپلیکیشن Move to iOS نیز نیازمند خواهید بود.
 
قابلیت جدید واتساپ برای انتقال چت از اندروید به آیفون در‌ حال حاضر مراحل توسعه را می‌گذارند، بدین ترتیب شاید نسخه‌ی نهایی با آنچه در بتای واتساپ می‌بینیم متفاوت باشد. هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی به‌صورت عمومی در‌ دسترس قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل واتساپ سال گذشته‌ی میلادی گفته بود انتقال چت از اندروید به آیفون و برعکس، در دست توسعه قرار دارد. هم‌اکنون کاربران واتساپ می‌توانند چت‌های خود را از آیفون به گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های سری پیکسل منتقل کنند. به‌زودی انتقال چت‌های واتساپ از آیفون به گوشی‌های مبتنی‌‌ بر اندروید ۱۲ ممکن خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.