اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 22, 2022
11:34 شنبه، 2ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132526

یوتیوب تولید آثار اختصاصی را کاهش می‌دهد

 
بر‌ اساس اعلام یوتیوب، این شرکت قصد دارد حجم تولید آثار اختصاصی را کاهش دهد. یوتیوب از سال ۲۰۱۶ در قالب پروژه‌ی YouTube Originals محتوای اختصاصی می‌سازد.
 
یوتیوب گفته است که قصد دارد تولید بخش قابل‌توجهی از آثار اختصاصی خود را که در قالب YouTube Originals می‌سازد، کاهش دهد. این پلتفرم اجتماعی تحت مدیریت گوگل از مدت‌ها پیش تولید محتوای اختصاصی شامل سریال تلویزیونی، ویدئوی آموزشی، موسیقی و برنامه‌های مربوط به سلبریتی‌ها را آغاز کرده بود. بر‌ اساس گزارش ورج، خبر برنامه‌های جدید یوتیوب را نخستین بار رابرت کینکل، مدیر ارشد کسب‌و‌کار این شرکت، منتشر کرد.
 
یوتیوب از این پس صرفاً قصد دارد هزینه‌ی تولید آثار اختصاصی صندوق مالی YouTube Kids و صندوق مالی Black Voices را تأمین کند. صندوق مالی Black Voices پروژه‌ای خبرساز است که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری قصد دارد به تولیدکنندگان سیاه‌پوست محتوا در یوتیوب کمک کند.
 
در بخشی از بیانیه‌ی یوتیوب آمده که «با رشد سریع فرصت‌های جدید از راه می‌رسند» و این شرکت می‌خواهد با سرمایه‌گذاری‌هایش تولیدکنندگان بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.
 
بخش YouTube Originals طی سال‌های اخیر رویکرد خود را تغییر داده است. این پروژه‌ در سال ۲۰۱۶ توسط سوزان دنیلز راه‌اندازی شد و خود او مدیریت آن را برعهده گرفت. YouTube Originals در ابتدا با محوریت سریال‌ها و فیلم‌هایی که روی تولیدکنندگان محتوا تمرکز داشتند راه‌اندازی شد، نظیر مجموعه‌ی تریلر-کمدی Scare PewDiePie.
 
یوتیوب در سال ۲۰۱۷ گفت به ۲۵۰ میلیون بازدید برای محتواهای اشتراکی YouTube Originals دست پیدا کرده و مدتی بعد شاهد تغییر رویه‌ی یوتیوب و استفاده از محتوای تبلیغاتی با حضور افراد مشهوری نظیر کیتی پری و کوین هارت بودیم و کاربران می‌توانستند بدون تهیه‌ی اشتراک، از آن استفاده کنند.
 
با‌این‌حال، طی ۶ سال اخیر یوتیوب محتواهایی را تولید کرد که اکثراً به شکست منتهی شدند. در‌ نهایت مشخص نشد برنامه‌ی یوتیوب برای تولید محتوای اختصاصی چه مزایایی برای پلتفرمی داشته که تا پیش از تولید این آثار یکی از محبوب‌ترین پلفترم‌های دنیا برای مشاهده‌ی محتوای ویدئویی بود. یوتیوب در بیانیه‌ی جدید خود آورده است که دنیلز در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) از این شرکت جدا می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.