سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 22, 2022
15:03 شنبه، 2ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132546

اینتل با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری، بزرگترین کارخانه تراشه‌سازی دنیا را تاسیس می‌کند

 
اینتل اعلام کرد که قصد دارد با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری خود در ایالت اوهایو، یک مرکز نیمه‌رسانای عظیم تاسیس کند که «پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل از آن به عنوان «بزرگترین محل تولید تراشه روی کره زمین» یاد کرده است.
 
غول سخت‌افزار قصد دارد در این مرکز دو کارخانه تولید نیمه هادی را ایجاد کند که حدود سه هزار نفر در آن مشغول به کار می‌شوند. همچنین ساخت این مرکز قرار است در سال جاری آغاز شود و اگر همه چیز طبق انتظارات اینتل پیش برود، کارخانه‌ها تا سال 2025 عملیات خود را آغاز خواهند کرد.
 
ظاهرا اینتل 38 منطقه مختلف را در ایالات متحده برای ساخت مرکز خود بررسی کرده است، اما در نهایت به دلیل فضایی که برای ساخت در اختیار دارد، اوهایو را انتخاب کرده است. با توجه به اینکه آمازون در سال 2019 با مخالفت ساکنان و قانونگذاران شهر لانگ آیلند، کوئینز نیویورک نتوانست دفتر مرکزی دوم خود را در این شهر تاسیس کند، اینتل قصد دارد کارخانه‌های خود را در مکان‌هایی ایجاد کند که هیچ تداخلی با ساکنان ندارد.
 
در نهایت، اینتل در این کارخانه‌های جدید تراشه‌های اختصاصی خود و تراشه‌های مشتریانش را تولید خواهد کرد.
 
احتمال افزایش کارخانه‌های اوهایو اینتل در آینده
به گفته گلسینگر، اینتل در آینده می‌تواند مرکز اوهایو خود را تا 2000 هکتار گسترش دهد و با این کار 8 کارخانه جدید تاسیس کند. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما به ایجاد سیلیکون ولی کمک کرده‌ایم و اکنون قصد دارید سیلیکون هارتلند را ایجاد کنیم.»
 
در سال گذشته، دولت ایالت متحده به اینتل و سایر شرکت‌ها فشار آورد تا به منظور کمبود جهانی، تراشه‌های خود را به جای چین در ایالات متحده تولید کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که ساخت کارخانه‌های جدید سال‌ها طول می‌کشد و پروژه‌هایی مانند کارخانه جدید اینتل در آینده نزدیک قادر نخواهند بود کمبودهای مربوط به زنجیره تامین را رفع کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.