اپراتورها

تلفن همراه

January 23, 2022
10:47 یکشنبه، 3ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132558

کاهش حجم مصرف منصفانه اینترنت شبانه همراه اول

طی یک ماه اخیر مشترکان همراه از کاهش سرعت اینترنت نامحدود شبانه همراه اول خبر دادند. حالا به نظر می‌رسد این اپراتور حجم مصرفی بسته شبانه خود را از ۴۵۰ گیابایت به ۱۰۰ گیگابایت کاهش داده است.
 
 
به گزارش تجارت‌نیوز، مدتی است که مشترکان همراه اول نسبت به کندی سرعت اینترنت شبانه همراه اول اعتراض دارند. در این میان همراه اول حجم مصرفی این بسته‌ را نیز کاهش داده است.
 
از ۴۵۰گیگابایت به ۱۰۰ گیابایت!
تعدادی از مشترکان همراه اول نسبت به سرعت و کاهش حجم بسته‌ نامحدود همراه اول در توییتر اعتراض کردند: «همراه اول، بسته ماهانه نامحدود شبانه شو از ۴۵۰ گیگ کرده ۱۰۰ گیگ!!»
 
«داشتم با سرعت افتضاح بسته‌های شبانه همراه اول کنار میومدم که حجم منصفانش ۱۰۰ گیگ شد، بسته نامحدود با حجم ۱۰۰ گیگ.»
 
«همین هفته پیش بود که خواستم توییت بزنم چقدر نامحدود همراه اول خوبه، من ماهی ۳۰۰ گیگ دانلود میکنم که این هفته محدودش کرد به ۱۰۰ گیگ.»
 
«بسته اینترنت «نامحدود» همراه اول، سقف «۴۵۰» گیگابایت داره، که تاااازه اگه «۱۰۰» گیگ دانلود کردید، سرعتتونو میارن روی ۲۰۰ کیلوبایت در ثانیه، یعنی عملا بعد از دانلود ۱۰۰ گیگ، دیگه هیچی نمیتونید دانلود کنید. نخرید.»
 
به نظر می‌رسد که همراه اول سرعت اینترنت نامحدود خود را کاهش داده است. چرا که پس از اینکه کاربری تا سقف ۱۰۰ گیابایت مصرف می‌کند، سرعت اینترنت شبانه کاهش می‌یابد. علت آن چیست؟
 
علت کاهش حجم اینترنت شبانه همراه اول
پس از اینکه کاهش سرعت اینترنت همراه اول باعث گلایه بسیاری از مشترکان این اپراتور شد، پشتیبانی همراه اول در پاسخ به مشترکان علت کاهش حجم بسته‌ نامحدود را سیاست مصرف منصافه اعلام کرده است.
 
«به منظور بهبود تجربه کلیه کاربران اینترنت و حفظ کیفیت شبکه، «سیاست مصرف منصفانه» بر روی بسته اینترنت نامحدود اعمال می‌شود. بدین ترتیب، سرعت اینترنت پس از عبور از آستانه مصرف منصفانه (۱۰۰گیگابایت) کاهش خواهد یافت.»
 
براساس گزارش‌های به دست آمده، سرعت اینترنت همراه اول نسبت به ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است. حالا به نظر می‌رسد راهکار همراه اول برای بهبود سرعت اینترنت، کاهش حجم بسته‌های شبانه است. تا هر کاربر بیشتر از حجم تعیین شده مصرف نکند.
 
از سوی دیگر کاهش سرعت پهنای باند اینترنت بین‌المللی کشور و ثابت ماندن تعرفه‌های اینترنت، از دلایل دیگری هستند که باعث کاهش سرعت اینترنت شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.