تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 23, 2022
11:44 یکشنبه، 3ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132571

بیکاری گسترده سوغات اتوماسیون در اروپا

 
بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی فارستر نشان می‌دهد با افزایش استفاده از سیستم‌های اتوماسیون در اروپا ظرف ۲۰ سال آینده یک سوم مشاغل در قاره سبز حذف خواهند شد.
 
به نقل از زد دی نت، نبرد بر سر افزایش بهره‌وری شغلی باعث شده تا شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی هر چه بیشتر به دنبال استفاده از ربات‌ها و سیستم‌های اتوماسیون باشند و البته کند شدن روند تولید مثل و پیری جمعیت هم تمایل به استفاده از سیستم‌های اتوماسیون را افزایش داده است.
 
بررسی‌های فارستر نشان می‌دهد تا سال ۲۰۴۰ حدود بیست میلیون فرصت شغلی در اروپا با همه گیر شدن سیستم‌های اتوماسیون از بین می‌رود و این امر به خصوص حوزه‌های شغلی همچون خرده فروشی، خدمات غذایی، صنعت اوقات فراغت و خدمات استقبال و میزبانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
افرادی که خدمات ساده و تکراری را انجام می‌دهند به ویژه با افزایش استفاده از خدمات اتوماسیون در معرض خطر قرار می‌گیرند. این افراد ۳۸ درصد از نیروی کار آلمان، ۳۴ درصد نیروی کار فرانسه و ۳۱ درصد نیروی کار انگلیس را شامل می‌شوند.
 
در مجموع ۴۹ میلیون فرصت شغلی در فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس به طور بالقوه در معرض تبدیل شدن به روندهای اتوماسیون هستند و بر اساس برآوردهای فارستر در این صورت کارگران ساده فرصت‌های کمی برای کاریابی خواهند داشت.
 
با توجه به اینکه مشاغل متوسط و کوچک با کمتر از ۵۰ نیروی کار دوسوم بازار اشتغال اروپا را به خود اختصاص داده‌اند، بهره‌وری آنها کمتر از شرکت‌های بزرگ است و به خصوص این شرکت‌ها تمایل زیادی به اتوماسیون دارند تا فاصله ۴۰ درصدی را با رقبای بزرگ‌ترشان پر کنند.
 
یک مطالعه پنج ساله در مورد استفاده از ربات‌ها در شرکت‌های تولیدی فرانسوی نشان داد که آنها با کاهش هزینه‌های نیروی کار بین ۴ تا ۶ درصد، از سربار تولید را کاهش می‌دهند.
 
رهبران کسب‌وکار همچنین فناوری اتوماسیون را وسیله‌ای برای پر کردن شکاف‌های ایجاد شده به علت افزایش جمعیت سالخورده اروپا می‌دانند که فارستر آن را «بمب ساعتی جمعیتی» توصیف می‌کند.
 
آمارها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۵۰، جمعیت در سن کار اروپا ۳۰ میلیون نفر کمتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.