امنیت

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 26, 2022
11:57 چهارشنبه، 6ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132685

رئیس پلیس تهران از دستگیری 17 بلاگر سازنده دوربین مخفی غیرمجاز خبر داد

 
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه بلاگرهایی که اقدام به ساخت دوربین مخفی و ایجاد رعب و وحشت برای مردم می‌کردند 12 صفحه اینستاگرامی را مدیریت می‌کردند، از دستگیری 17 بلاگر به دلیل ضبط دوربین مخفی غیرمجاز خبر داد.
 
«سردار حسین رحیمی» درباره دستگیری بلاگرهایی که به بهانه ساخت دوربین مخفی منجر به آزار و اذیت شهروندان و ایجاد فضای نا امن برای آنها می‌شدند، گفت: «17 نفر به دلیل ضبط دوربین مخفی غیرمجاز دستگیر شدند که گرداننده ۱۲ صفحه اینستاگرامی بودند.»
 
به گفته او در جریان دستگیری متهمان فضای مجازی، 2 باند که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی می‌کردند با ۱۲ متهم شناسایی و ۲۵ نفر نیز در زمینه قمار شناسایی و دستگیر شدند که در این بین 37درگاه بانکی و 11 صفحه اینستاگرامی بسته شد.
 
حضور پلیس فتا در جریان دستگیری بلاگرها
 
از سویی دیگر درباره این پرونده، «سرهنگ داوود معظمی» رئیس پلیس فتا پایتخت نیز اعلام کرد: «بلاگرهای دستگیر شده، با ایجاد ترس و نگرانی بین مردم، اقدام به ساخت فیلم‌های دوربین مخفی در سطح شهر، می‌کردند. از همین رو پلیس فتا وارد عمل شد.»
 
سرهنگ معظمی در بخش دیگری از توضیحات خود به تحقیقات ابتدایی پلیس فتا اشاره کرد و گفت: «در تحقیقات ابتدایی مشخص شد  بلاگر ها برای کسب درآمد و معروف شدن در فضای مجازی اقدام به ترساندن مردم برای ساخت فیلم دوربین مداربسته کرده‌اند.»
 
او همچنین گفت: «تیمی از ماموران پلیس فتا وارد عمل شدند و با رصد‌های اطلاعاتی هویت و آدرس خانه متهمان را در تهران شناسایی کردند.»
 
رئیس پلیس فتا پایتخت همچنین درباره اعتراف متهم این پرونده گفت: «متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی های فنی صراحتا با ابراز ندامت و پشیمانی به جرم ایجاد ترس و وحشت بین مردم اعتراف کردند.»
 
رئیس پلیس تهران: دستگیری 94 اوباش فضای مجازی
همچنین، سردار رحیمی در بخش دیگری از توضیحات خود با تشریح روند دستگیری افرادی که در فضای مجازی اوباش‌گری می‌کردند، گفت: « ۹۴ نفر از افرادی که در فضای مجازی اوباش‌گری و قدرت نمایی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.»
 
او درباره یک مورد از این دستگیری‌ها گفت: «در یک مورد ۱۶ متهم با بیش از ۲ میلیون دنبال‌کننده که فرهنگ‌های نوظهور و ناهنجار را ترویج می‌دادند، شناسایی‌ و صفحات آن‌ها بسته شد.»
 
به گفته رئیس پلیس تهران در جریان این دستگیری‌ها ۴متهم با بیش از ۶۰ هزار انواع داروی سرطانی و سقط جنین غیرمجاز دستگیر و کشف شد.
 
سردار رحیمی در بخش دیگری از توضیحات خود به متهمانی که اقدام به هک و کلاهبرداری از مسیر شبکه‌های مجازی می‌کردند، گفت: «۲ متهم به دلیل هک و کلاهبرداری از بستر شبکه‌های مجازی دستگیر شدند که ۷۵ شاکی داشته که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.»
 
 
کلاهبرداری از زندان
او با اشاره به بسته شدن 11 صفحه اینستاگرامی طی این دستگیری‌ها گفت: «۲ باند که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی می‌کردند با ۱۲ متهم شناسایی و ۲۵ نفر نیز در زمینه قمار شناسایی و دستگیر شدند که در این بین ۳۷ درگاه بانکی و ۱۱ صفحه اینستاگرامی بسته شد.»
 
همچنین بر اساس آماری که رئیس پلیس تهران اراده داده، ۱۵ متهم که تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی رادیویی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند که اغلب این افراد از داخل زندان اقدام مجرمانه خود را اجرا و ۳ میلیارد تومان پول مردم را سرقت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.